5 - Scared

99 13 4
                                    

I'm in love 💟__________________________________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

I'm in love 💟
__________________________________

Hampir setengah jam aku duduk di dalam bilik mesyuarat ini. Masih lagi kekok dengan keadaan sekeliling yang sunyi sepi. Hanya bertemankan lagu Life Goes On BTS.

Apa yang telah berlaku 45 minit lepas membuatkan jantung aku berdegup kencang dan masih lagi tidak berhenti.

flashback

"Baiklah, semua boleh duduk dan memperkenalkan diri masing masing. Bermula dari belakang sana."

Perasaan aku gugup tatkala menunggu giliranku. Kenapa Afrina kenapa kau gugup? Macam tak biasa pula memperkenalkan diri. Padahal dah banyak kali buat semasa tingkatan 3 dahulu.

"Seterusnya?"

Tanpa aku sedar, giliran aku sudah pun tiba. Tanpa membuang masa aku terus berdiri dan memperkenalkan diriku.

" Assalammualaikum, hello, my name is Afrina Alysha. You can call me Af " Kataku sambil menunduk tanda hormat.

" Dan ( manis) " Tiba tiba seseorang bersuara.

Korang tahu siapa?

Dia...Jeon Jungkook.

IBUUUU ! JUNGKOOK PUJI ANGAH !!

End flasback

Tak pasti kenapa, tapi hati aku rasa tak sedap. Macam akan ada benda je yang akan berlaku. Astagfirallahalazim semoga dijauhkan segala benda buruk.

Korang tahu? Aku rasa aku berjaya curi perhatian BTS. Dorang pandang aku saja dari tadi. Ke aku yang syok sendiri? Ah takde takde. Lagi lagi Jeon Jungkook, jangan cakap dia dah jatuh cinta dengan aku? HAHAHA ok Afrina stop berangan.

" Excuse me, May i go to restroom?" tanyaku kepada Leader yang berada didepan itu. Tiba tiba rasa gugup pula sampai nak ke tandas.

" Ofcourse" Dengar saja jawapan beliau, laju saja aku mengambil langkah untuk keluar dari bilik mesyuarat tersebut.

Eh, berdegup kencang jantung hatiku lalu sebelah kerusi Jeon Jungkook.

" I want to go to restroom too"

_____________________________________
~Jeon Jungkook~

Sejak pertama kali aku berjumpa gadis kecil itu tadi, hati aku tak berhenti berdegup kencang. Walaupun aku hanya faham sikit apa yang dia dan rakannya bualkan, tapi hati aku berdegup setiap kali ada ayat yang keluar dari mulut dia.

Aku dah jatuh cinta? Mustahil.

Tapi, itu bukan masalahnya. Hati aku bertambah rasa kencang dan tidak sedap bila seorang lelaki ni turut keluar semasa dia keluar.

Nampak mereka bertegur sapa tadi seperti dah lama berkenalan. Tapi kenapa macam pelik?

Sejak tadi aku perasan, lelaki itu memandang Afrina lain. Dan aku juga perasan yang Afrina tidak selesa dengan pandangan dia. Kalau apa apa berlaku pada Afrina, aku tak janji dia akan terus hidup.

Kejap, kenapa aku yang gelabah? Dia bukan siapa siapa dalam hidup aku. Hanya seorang gadis yang baru berjumpa dengan aku tadi.

" Yah! Gwenchana?!" Sergah Jimin tiba tiba. Aduh dia ni terkejut aku.

" Bwo? Ah gwenchana! Wae?" Jawabku sambil memaparkan riak ingin kepastian.

" Takde lah, kau nampak gelabah je kenapa? Dari tadi pandang pintu, kau tunggu siapa?" Balas Jimin.

Jap, nampak sangat ke aku gelabah?

" Takde lah hyung, aku lapar je ni." Kataku. Sabar jap aku nak cover balik malu aku.

"Aku taktahu la, tapi aku risau. Budak perempuan tadi tu tak balik lagi, budak lelaki tadi pun sama." Kata Taehyung tiba tiba.

Kenapa aku sakit hati dengar Taehyung cakap macamtu? Takkan la aku

Jealous?

" Bukan kau je, aku pun. Lain macam je budak lelaki tu " Selit Suga hyung.

Woah, first time Suga hyung ni masuk campur hal orang. Kalau tak, mana dia ambil peduli hal siapa siapa pun.

Nampaknya impak seorang gadis bernama Afrina Alysha ni berbeza.

____________________________________
~ Afrina Alysha~

Gadis berumur 16 tahun itu berlari ketakutan menuju ke tempat yang dirasa selamat. Dengan penuh rasa ketakutan dia terus menempuh masuk bilik mensyuarat yang menjadi tempat menunggu ibunya selesai menyuarat tadi sambil menghembus nafas yang boleh dikatakan lega.

Dengan pakaian nya yang sudah terdedah. Rambutnya berserabut. Bajunya koyak dibahagian bahu manakala kainnya terkoyak hingga paras betis disebabkan kesan tarikan.

" K-kunci pintu tu, kunci pintu tu! "
Jeritan Afrina kedengaran diseluruh pelusuk bangunan itu. Semua yang berada disitu sudah pandang dia dalam keadaan terkejut. Terkejut atas apa yang baru mereka lihat dan berlaku itu. Translator yang memahami kehendak Afrina itu terus saja mengtranslate kan ayat itu kepada ahli Bangtan yang duduk berdekatan dengan pintu masuk. Tanpa membuang masa, laju sahaja tangan Kim Taehyung mengunci pintu masuk utama bilik mesyuarat itu.

" Gwenchana? Wae? Everything's good?" Giliran Kim Namjoon pula bertanya.

" J-jangan dekat ! " 

" Afrina! Kenapa ni? Apa dah jadi? Apa jadi pada pakaian kau? Mana tudung kau? Kenapa ni? " Soal Alia bertubi tubi.

Terus saja aku mendakap tubuh badannya.

" A-alia a-aku t-takut "
_____________________________________

hi . saya nak ucapkan terima kasih kepada yang sudi membaca story saya ni. Actually story ni random sangat. Terima kasih pada yang sudi vote walau tak ramai dan yang sudi menjenguk. Kalau rasa bosan takpe tak paksa hee. Thankyou again ❤️

[C] No Touchy Please! || JJKWhere stories live. Discover now