I promise you, i will take care of you. ♥
__________________________________Sebulan berlalu, Afrina masih lagi dengan trauma nya sehinggakan hampir sebulan dia tidak menghadirkan diri ke sekolah. Bukan setakat sekolah, bilik pun dia takut mahu keluar. Mujur pihak sekolah juga memberi kerjasama kerana tahu akan apa yang terjadi pada Afrina.
Manakala, Jeon Jungkook pula telah pulang ke tanah air nya sebulan yang lalu selepas semua nya selesai dan meneruskan hidup sebagai kpop idol seperti sedia kala.
Namun, siapa yang tahu apa yang ada di dalam fikiran jejaka muda Korea itu setiap hari?
Afrina Alysha. Gadis kecil itu sentiasa berada di dalam fikirannya.
_____________________________________" Sayang, jom kita makan ye?" Pujuk Puan Shu. Tetapi hanya angin yang membalas pertanyaan Puan Shu itu.
" Nanti ibu datang hantar makanan macam selalu, makan okay ? Jangan biarkan saja, nanti angah boleh sakit. " Pujuk Puan Shu lagi. Tapi apakan daya, tiada tindak balas dari seorang gadis kecil bernama Afrina Alysha.
Puan Shu terus menapak keluar dari bilik anak perempuan keduanya itu.
" Eh Ryn bila sampai? Tak dengar pula bunyi loceng tadi. Seorang saja? " Tanya Puan Shu kepada seseorang.
Syazryn. Adik bongsu Puan Shuhada. Dan maksu kesayangan Afrina Alysha.
" Baru saja ni, bibik Aliah yang buka kan pintu. Haah seorang saja, Alif outstation. Keadaan Afrina macam mana kak?"
" Hm macamtu lah Ryn, tapi makin hari makin teruk. Cakap saja ada lelaki, menggigil terus dia. Dengan abah dia sahaja lelaki yang dia boleh dekat. "
"Ada ke cara nak pulihkan trauma dia ni kak Shu?"
" Akak tak pasti la Ryn. Kata orang jika khawin dapat perlahan-lahan hilangkan trauma dia bila ada suami disisi. Tapi Ryn, Afrina tu masih muda lagi. Kalau dia tak muda pun, Masih belum ada calon yang sesuai untuk dia. " Balas Puan Shu sambil menuang air yang baru dihantar oleh bibik Aliah.
" Umur dia sudah boleh je mendirikan rumah tangga kak, Cuma itulah calon pula tak ad- " belum sempat Syazryn menghabiskan ayatnya, bunyi loceng rumah memintasnya dahulu.
" Siapa pula yang datang ni?" Puan Shu bertanya kepada diri sendiri dalam perjalanan membuka pintu rumahnya.
" Iya, cari sia- eh, kamu semua ni yang group kpop itu kan ? BTS?"
Eh mak aku ni cakap dalam bahasa Malaysia. Memang depa faham pun.
Tapi kejap, BTS datang rumah aku?
" Yes auntie. We are BTS. " Balas seseorang setelah lama mereka mendiamkan diri kerana tidak memahami apa yang dikatakan oleh Puan Shu. Yang mereka faham hanyalah 'BTS'.
YOU ARE READING
[C] No Touchy Please! || JJK
RomanceAs long as i'm with you, i'll be okay honey. ❤️