/2.5. 2008/
Nevydržela jsem moc dlouho. Zaměřili se na mě, a já musela utéct. Už týden jsem s dalšíma asi třiceti lidma v Komnatě nejvyšší potřeby. Jinak to nešlo. Carrow skoro každý den předváděl kletbu Cruciatus na mně. Alekto si z mé osobnosti dělá odstrašující případ, a s radostí mi uštědřuje řezné rány. Jizvy co po nich zůstaly nedokáže uzdravit ani madam Pomfreyová.
Před chvílí se na obraze, který máme propojený s domem Aberfortha, objevila mladá dívka - Ariana Brumbálová. Neville odešel tajnou chodbou (nutno podotknout, jedinou nehlídanou chodbou v Bradavicích), do Aberforthova domu.
Dveře portrétu se otevřeli.
,,Podívejte, koho jsem přivedl! Neříkal jsem vám to?" Ozval se Neville, který vyšel z tajné chodby. Za ním vstoupil Harry, Ron a Hermiona. Celou místností se začal ozývat šťastný šum. Všichni tři po nás zmateně koukali.
,,Kde to jsme?" Zeptal se zaraženě Harry.
,,V Komnatě nejvyšší potřeby přece." Objasnil mu to Neville s úsměvem. Začal mu vysvětlovat že tady nás Carrowovi nenajdou a že jsme poslouchali Potterovu hodinku, kterou moderuje Lee Jordan.
,,Je pravda že jste se vloupali ke Gringottovým?" Zeptal se Ernie Macmillan. Všichni tři nám to odkývli.
,,Jaký máš plán?" Řekl Seamus otázku, která nás zajímá všechny.
,,Plán? Totiž - Ron, Hermiona a já tady musíme něco udělat, až to uděláme zase půjdeme." To nás zarazilo, hodně zarazilo. Harry začal vysvětlovat že tu musí něco najít. Nařídil mu to Brumbál. A že to pomůže porazit Ty-víš-koho. Najednou se otočil na mě, Terryho, Anthonyho a Michaela. ,,Potřebujeme nějakou věc která kdysi patřila Roweně z Havraspáru. Neslyšel někdo z vás o něčem takovém? Neviděli jste někdo třeba nějaký předmět s jejím orlem?"
,,Rowenin diadém. Ale ten je několik století ztracený." Odpovím mu soucitně.
,,Co je to ten diadém?" Zeptá se nechápavě Ron.
,,Taková korunka. Ten Rowenin byl údajně kouzelný, učinil toho co ho měl chytřejším." Objasnil mu to Terry Boot, který se se mnou musel schovat také.
,,U nás ve společenské místnosti je socha i s diadémem. Můžu tě tam zavést." Nabídnu. Je mi jasné že to bude sakra nebezpečný, protože po chodbách chodí hlídky Smrtijedů.
,,Dobře. Neville, kudy ven?" Harry se otočil na Nebelvíra. Ten ho zavedl ke dveřím.
,,Opatrně." Chytil mě za ruku Oliver. Dám mu rychlou pusu a vydám se s Harrym ven. Přehodil přes nás neviditelný plášť a my se vydali na chodbu.
,,Slavnostně přísahám, že jsem připraven ke každé špatnosti." Zašeptal a namířil hůlkou na Pobertův plánek. Na pergamenu se objevila tečka nesoucí název Filch. Byl o dvě chodby dál.
,,Jdeme ." Zašeptám a chytnu ho za zápěstí. Jdeme po točitém schodišti až se objevíme u chrliče.
,,Co bylo dřív? Oheň nebo Fénix?" Zeptal se melodickým hlasem.
,,Odpověď podle mě zní, že kruh nemá začátek." Odpovím jistým hlasem.
,,Správná úvaha." Odpoví a otevře nám dveře. Vstoupíme do prázdné společenky. Harry vystoupil zpod pláště a mě pod ním nechal. Přistoupil k bílé soše z mramoru, která stojí naproti dveřím. Vystoupil na podstavce a přečetl text, který tam je napsán.
,,Učenost a ostrovtip, nic neslouží lidstvu líp." Odrecitoval.
,,Což z tebe dělá pěknýho pitomečka, troubo." Ozve se chraolavý hlas Alekto Carrowové. Stáhla si levý rukáv a prstem se dotkla znamení zla.
,,Mdloby na tebe!" Namířím na ní hůlkou. Padne k zemi omráčená.
,,Ví o mě." Zkonstatuje Harry. Najednou se zpoza dveří do věže ozve klepání a hlas Amycuse, bratra Alekto.
,,Alekto? Jsi tam? Máš ho?" Začal bušit na dveře.
,,Smím se zeptat co tu provádíte, pane profesore?" Zpoza dveří se ozve druhý hlas, McGonagallová.
,,Kde končí zmizelé předměty?" Zeptá se chrlič.
,,V nebytí, jinak řečeno všude." Odpoví klidným hlasem profesorka. Rychle stáhnu Harryho pod plášť. Dveře se otevřou a dovnitř vpadne Amycus. Klekne si k sestře.
,,To ti malý haranti!" Zavrčí. McGonagallová se s ním začne hádat když Carrow řekne že zase bude mučit studenty. Amycus jí plivnul do tváře. To byl pro mě a Harryho jasný signál.
,,Mdloby na tebe!" Vyřkneme oba najednou a bratr Alekto narazí do stěny.
,,Co-co to je?! Pottere? Co tady děláte?" McGonagallová začne panikařit.
,,Paní profesorko," začne Harry, ,,potřebujeme od vás pomoct."
,,Povídejte Pottere. A vy Roseliová? Kde jste poslední týden byla?!" Pořád na nás třeští oči.
,,Potřebujeme, aby jste svolala ostatní učitele, kteří jsou věrní Fénixově řádu."
,,Pojďte se mnou." Mávne rukou ke dveřím. V kostkovaném županu se vydá chodbou, ve které jsem očividně nikdy nebyla. Ups. Profesorka zaklepe na dřevěné dveře, ze kterých po chvíli vyleze rozespalý Křiklan.
,,Co potřebujete paní pro- Pottere!" Jako kdyby se rozzářil, ještě to chce svatozář a bude hotovo.
,,Horácio, dnes převezmeme Bradavice do svých rukou. Jděte vzbudit ostatní ředitele kolejí." Zavelí McGonagallová.
,,To nebude potřeba." Ozve se za námi, kde stojí Prýtová a Kratiknot.
,,Tohle jsem opravdu nečekal." Řekne klidný pomalý vyrovnaný hlas. Jenže ten nepatří našemu spojenci.
,,Odejděte z této školy Snape." Zamračí se na něj Kratiknot. Jenže než stihne Smrtijed něco udělat, ředitelka Nebelvíru na něj zaútočí.
Severus Snape se promění v temnou mlhu a zmizí oknem pryč.
,,Horácio, Pomono a Filiusi, probuďte své studenty, ať okamžitě příjdou do Velké síně.
ČTEŠ
Havraspár a Nebelvír II. ✔
FantasyA je to tady. Vy-víte-kdo se vrátil. Sílí a podniká čím dál více útoků. A co je hůř? Všem nám jde o život. Obzvlášť mně. Pán zla chce mojí matku na jeho stranu. Ale ona nechce a tak jí vyhrožuje prostřednictvím mě. Druhý díl příběhu Havraspár a Neb...