Ίφις

20 3 0
                                    

H Ίφις ήταν κόρη του Λίγδα ή Λύχτου, ενός χωρικού από τη Φαιστό, και της συζύγου του Τελέθουσας. Ο πατέρας της ήθελε μόνο αρσενικά παιδιά και είχε προειδοποιήσει αυστηρά τη γυναίκα του ότι. εάν γεννούσε κορίτσι, όφειλε να το σκοτώσει αμέσως. Κάθε φορά που η Τελέθουσα εξέφραζε κάποια αντίρρηση, εκείνος της απαντούσε κατηγορηματικά ότι η ζωή των γυναικών ήταν τόσο άχαρη, ώστε δεν υπήρχε κανένας λόγος να έρχονται στη ζωή.

Παρά το ατράνταχτο επιχείρημα του Λίγδα, η γυναίκα του, αφού συμβουλεύτηκε τη θεά Ίσιδα, αποφάσισε εντέλει να χαρίσει τη ζωή στο κορίτσι που γέννησε. Φρόντιζε όμως πολύ προσεκτικά να μην το αφήνει ποτέ γυμνό, ενώ όταν μεγάλωσε, το έντυνε σαν αγόρι και του έδινε την ανάλογη ανατροφή. Μάνα και κόρη κατάφεραν να κρατήσουν το μυστικό, μέχρι που ο ανυποψίαστος πατέρας, χωρίς να ρωτήσει καμιά από τις 2, αρραβώνιασε το <<γιόκα>> του με την κοκκινομάλλα Ιάνθη, που είχε τη φήμη της ωραιότερης κοπέλας της Φαιστού. Η κατάσταση όμως θα εξελισσόταν σε τραγωδία, ευτυχώς όμως επενέβη την τελευταία στιγμή η θεά Ίσιδα και μεταμόρφωσε την κόρη σε γιο, και έτσι σώθηκαν όλες οι συμμετέχοντες από τις ανυπολόγιστες συνέπειες. Ο νεόνυμφος, στο ευχαριστήριο δώρο του προς τη θεά έγραψε το εξής σημείωμα: <<Ο Ίφις δωρίζει τώρα σαν άντρας ό,τι υποσχέθηκε σαν γυναίκα>>.

Μυθικές ΔιηγήσειςWhere stories live. Discover now