Είμαι άνθρωπος με μεγάλη θαλασσοφοβία και λάτρης της Ιαπωνίας. Οπότε νομίζω πως δεν υπάρχει πιο ιδανικό άτομο για να γράψει το (μάλλον) πρώτο άρθρο για τα Umibozu στην ελληνική γλώσσα. Αναπαυθείτε και ελάτε να γνωρίσετε τα κράκεν της ιαπωνικής μυθολογίας και λαογραφίας.
Τα Umibozu είναι ιαπωνικά yokai -έτσι λέγονται τα πνεύματα και τα δαιμόνια στην Ιαπωνία- που συναντόνται στα βάθη του Ωκεανού. To όνομα μεταφράζεται ως "θαλάσσιος μοναχός" από το "umi" που σημαίνει θάλασσα και το "bozu" που σημαίνει μοναχός. Το όνομα και ο συνδυασμός αυτός επίσης παραπέμπει στην πιθανή προέλευση αυτών των yokai. Η ιδιαίτερη εμφάνιση τους είναι με ένα τεράστιο και ξυρισμένο ανθρώπινο κεφάλι το οποίο πολλές φορές χαμογελάει αέναα. Έχουν επίσης σώμα θολό ή τυλιγμένο από σύννεφα ομίχλης, με μεγάλα φιδίσια άκρα. Σύμφωνα με κάποιες άλλες πηγές που βρήκα για να γράψω αυτό το άρθρο, η πραγματική τους μορφή είναι άγνωστη και φαίνονται μόνο από τους ώμους και πάνω. Δεν γνωρίζουμε από που είναι η προέλευση αυτού του πλάσματος. Μια θεωρία είναι ότι είναι τα πνεύματα ιερέων ή βουδιστών μοναχών που πετάχτηκαν στη θάλασσα από χωρικούς και μη μπορώντας να βρουν ανάπαυση, τώρα στοιχειώνουν τον ωκεανό με τη μορφή μιας σκοτεινής σκιάς που αναζητά εκδίκηση από όσους διασχίζουν το δρόμο τους. Άλλοι, ωστόσο, λένε ότι τα umibōzu είναι θαλάσσια τέρατα που ζουν στα βάθη της Εσωτερικής Θάλασσας Seto και ότι είναι οι πρόγονοι μιας μεγάλης ποικιλίας άλλων υδρόβιων yōkai. Επειδή οι θεάσεις είναι σπάνιες και σχεδόν πάντα θανατηφόρες, είναι πιθανό η αληθινή φύση και προέλευση αυτού του πνεύματος να παραμείνει μυστήριο για πολύ καιρό.
Ο θρύλος λέει ότι κατοικούν στον Ωκεανό και συνήθως αναδύονται όταν έχει μια ήρεμη νύχτα και βυθίζουν πλοία. Νύχτα που δεν περιμένεις να σου συμβεί τίποτα και όλα φαίνονται ήσυχα. Πνίγουν επίσης ναυτικούς που τα προσβάλουν ή δεν τα σέβονται, ή απλά μιλάνε για αυτά. Επιτίθονται είτε συνθλίβοντας το κύτος με ένα μόνο χτύπημα, είτε κατεβάζοντας το λίγο-λίγο, ανάλογα με το μέγεθος τόσο του πλοίου όσο και του umibōzu. Σύμφωνα με μια ιστορία, αν θυμώσουν ζητούν ένα βαρέλι από τα πληρώματα για να το γεμίσουν με θαλασσινό νερό και να το χύσουν στο καράβι να το βυθίσουν και έπειτα να πνίξουν το πλήρωμα. Για να αποφευχθεί αυτό πρέπει να τους δώσουν ένα βαρέλι χωρίς πάτο και για καλή μας τύχη δεν είναι τόσο έξυπνα για να το καταλάβουν. Όπως ανέφερα πιο πάνω, πολλοί πιστεύουν ότι είναι πνιγμένοι ιερείς ή βουδιστές μοναχοί λόγω (και) των φαλακρών κεφαλιών τους.Εναλλακτικά είναι ένα yokai που εμφανίζεται σε ναυαγούς και ψαράδες με τα χαρακτηριστικά που προανέφερα συν χρώμα δέρματος γκρι ή μαύρο. Κάποιες πηγές τα αναφέρουν εμφανισιακά ως καλυμμένα με πολύ λεπτή τρίχα, γεγονός που πολλοί πιστεύουν ότι δεν αποκλείεται να είναι ένα είδος θαλάσσιου θηλαστικού και λέγεται ότι κάποιες φορές πιάστηκαν από ψαράδες αλλά δεν τρώγονταν. Να υπενθυμίσω ότι γνωρίζουμε μόνο το 1/3 του υδάτινου κόσμου.
YOU ARE READING
Μυθικές Διηγήσεις
Short StoryΜυθικές διηγήσεις/ιστορίες από όλο τον κόσμο που σίγουρα θα σας δώσουν μοναδικά συμπεράσματα και επιπλέον γνώσεις για τον κόσμο της μυθολογίας.