Στη Μάνη, όπως και στις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας, η παράδοση είναι γεμάτη με κακόβουλους, ακόμη και αιμοδιψείς δαίμονες που κατατρέχουν τους ανθρώπους. Αυτοί οι δαίμονες ταλαιπωρούν τους ανθρώπους με διάφορες δοκιμασίες, τους βασανίζουν ή ακόμη και τους σκοτώνουν. Μοιάζουν με στοιχειά περισσότερο παρά με τους κινηματογραφικούς δαίμονες. Ωστόσο, μια και οι ντόπιοι τους διαχωρίζουν από τα στοιχειά, θα τους δεχτούμε κι εμείς με αυτόν τον χαρακτηρισμό.
Ένας τέτοιος είναι ο δαίμονας της Μακρινάς, ο οποίος απ' ότι φαίνεται, πήρε το όνομα του από το τοπικό όνομα του Ταΰγετου που αναφέρεται και Μακρινός ή Μακρινάς, εξαιτίας του μεγέθους και του μήκους του. Αυτό το πνεύμα έμπαινε μέσα στους ανθρώπους και τους τρέλαινε, τόσο που μερικοί έφταναν στο φονικό. Μια τέτοια ιστορία σώθηκε σε ένα μοιρολόγι της περιοχής όπου αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι ο Μακρινάς έβαλε στο χέρι ενός άνδρα το όπλο με το οποίο σκότωσε τη γυναίκα του...
Ένας άλλος δαίμονας είναι εκείνος που κατοικεί στο <<Λαγκάδι του Φονιά>>. Η περιοχή ονομάστηκε έτσι επειδή ο δαίμονας έβαλε κάποτε έναν ζητιάνο να σκοτώσει τον σύντροφο του για να τον κλέψει. Λένε ότι ακόμα και σήμερα, αν περάσει κάποιος βράδυ, μπορεί να ακούσει κλάματα και οιμωγές από τις ψυχές που κατά καιρούς έκλεψε ο δαίμονας. Αναφέρεται μάλιστα, ένα περιστατικό όπου ο δαίμονας μεταμορφώθηκε σε μωρό για να δελεάσει έναν διαβάτη, ο οποίος όμως γλίτωσε έπειτα από εξορκισμούς και τρισάγια...
Γνωστός είναι επίσης ο δαίμονας του Αβάτου, ο οποίος σύμφωνα με τις διηγήσεις αρέσκεται να μεταμορφώνεται σε κουνάβι, αλεπού και μαύρη γάτα. Και αυτός σκότωσε κάποιον ντόπιο κάποτε, ρίχνοντας τον στον γκρεμό...Πηγή: Παλιό τεύχος του περιοδικού "Μυστική Ελλάδα". Τεύχος πάνω από 20 χρόνια πριν που πλέον δεν υπάρχει πουθενά.
JE LEEST
Μυθικές Διηγήσεις
Kort verhaalΜυθικές διηγήσεις/ιστορίες από όλο τον κόσμο που σίγουρα θα σας δώσουν μοναδικά συμπεράσματα και επιπλέον γνώσεις για τον κόσμο της μυθολογίας.