3.

355 27 16
                                    

,,Měli by jsme to udělat." řeknu do ticha.
,,Myslíš to vážně?" zeptá se Minho.
,,Já se zrovna chystal říct, že bychom měli frase rychle vypadnou dokud můžeme!" pokračuje dál.
,,Tome.. už to nejsou jen naše žvoty, které to ovlivní, na které musíme myslet. Doma máme dvě děti, Brenda je těhotná, Addison se před půl rokem vdala, Newt začal konečně s někým chodit, Chucky je ve stejným věku jako my, když jsme si tímhle svinstvem od Zlosinu prošli..." odmlčí se Tessa.
,,Jen, aby bylo jasno s nikým nechodím." usměje se Newt.
,,Jo jasně!" řekne na to Minho.
,,Kluci, soustřeďte se!" podotkne Tessa a podívá se zpět na mě.
,,Když se nevrátíme, něco se nám stane, myslíš si, že se nás nepokusí hledat? Co když se Ava rozmyslí a začne jim vyhrožovat, nebude mít lék, tak na to půjde starou metodou." chytne mě za ruku.
,,Kdyby tady byla Scarlett, myslíš si, že by chtěla ať tohle všechno riskujeme, ať věříme Zlosinu? Obětovala svůj život, aby my jsme mohli žít vklidu od Zlosinu." skloním pohled při vzpomínce na mou sestru.
,,Ale co TJ? Můj táta? To je tady prostě necháme a půjdeme si dál žít svoje životy? Co když ten lék nikdy nenajdou, jak jsi řekla, Ava na to půjde starou cestou a vysleduje nás, už jsme ji prakticky dali informace jak nás najít. Musíme se ujistit, že ji ten lék najdeme a ona nás nebude potřebovat, už nikdy." podotknu. Na to už nic neřekne.
,,Víš že mám pravdu. Vy všichni." rozhlédnu se po všech v místnosti.

Otevřou se dveře a do místnosti vstoupí Ava.
,,Tak? Rozhodli jste se už?" podívá se po místnosti.
,,Proč nám prostě narovinu neřekneš o co jde?" zeptá se Addy.
,,A kde je ta zábava?" usměje se.
,,Co jsi udělala s Lett po tom co zničila planitrans?" stoupnu si před ní.
,,A pročpak bych ti to řekla? Změní to nějak tvou odpověď?" přimhouří na mě oči.
,,Jo, mohlo by." založím si ruce na hrudi. Ví, že to potřebuju vědět, vidí mi to na očích.
,,Jestli se mě ptáš jestli jsem ji mučila, tak odpověď zní NE. Neudělala jsem ji vůbec nic!" odpoví.
,,Takže jsi ji sledovala jak pomalu umírá na její zranění?" vyptávám se dál, ona se stále usmívá jako by to byla sranda.
,,To jsem neřekla." ustoupí o krok vzad.
,,Jestli chceš vědět, co se stalo se Scarlett poté, co jste odešli, stačí pouhý souhlas na mou nabídku a já ti odpovím na všechno, na co se zeptáš." ukončí mé pátrání po pravdě.
,,Necháš TJ a Stephana jít s námi, jestli ti pomůžeme?" zeptá se za mými zády Minho.
,,Ještě je tu váš starý známý Henry, jestli ho chceš přihodit na seznam." podotkne Ava.
,,A Henryho?" přihodí ho Minho, i když všichni víme, co udělal.
,,Ano, všichni můžete odejít." mávne rukou, že jí na tom vlastně nezáleží.
,,Tak?" chce vědět konečnou odpověď. Otočím se do místnosti, všichni lehce postupně přikývnou.
,,Dobře, pomůžeme ti." odsouhlasí Minho. Ava se usměje, když se na ní otočím zpět.
,,A teď, co je ta věc, kterou tak všichni chceme?" zeptá se Newt.
,,Ne CO, ale KDO!" odpoví Ava.
,,Vyjmenoval jsi tři lidi, které chceš vzít sebou zpět. Když nepočítám mé vojáky a samu sebe, kteří žijeme ve Spáleništi, pod touhle střechou žijí 4 lidé." objasní záhadně Ava.
,,Pojďte za mnou." pokyne nám a vydá ven z místnosti. Vydáme se za ní.

,,Kam to jdeme?" zeptá se Chuck.
,,Do Labyrintu." podívám se na Tessu. Poté na Newta, vůbec nevypadá v pořádku. A ani se nedivím. V labyrintu se zamiloval do Scarlett, a ona do něj. Stejně jako já a Tessa.

Do labyrintu vejdeme dveřmi, stejnými které využila Scarlett, když vběhla do labyrintu, aby zachránila Newta.

Stejné dveře jsme použiji i před 5 lety, když jsme zachránili skupinu D, aby si neprošla stejným peklem jako my.

Vzhlédnu na oblohu, začíná zapad Slunce, nejspíš už bude 6 hodin.

,,Brány už se nezavírají v 6?" zeptá se Minho, když z oblohy zjistí to co já. Přece jen jsme byli oba běžci.
,,Ne, není třeba. Rmuti byli demontizováni. Jak jsem řekla, žijí tu 4 lidé, ti stejní 4 lidé tu už žijí skoro 5 let samy. Zhodnotili, že bude nejlepší, když opraví Plac, aby TJ nebyl celé roky zavřenej uvnitř budovy. Není to tak, že by si mohl jít hrát do pouště." vysvětlí nám Ava.
,,A ten výzkum na lék? To dělali ve volném čase?" zeptá se ironicky Minho.
,,Ne, měli jsme dohodu. Oni nám dají lék, my se vás nebudeme pokoušet najít a až nám ho dají. Nebudou se plíst do našich věcí a my je necháme vklidu žít tady." opět vysvětlí Ava.
,,Před rokem přišli na první pokus o lék, nebyl dokonalý, ale byl to základ. Doladili jsme pár much a po třičtvrtě roce byl hotovej. Nejdřív jsme provedli lidské pokusy než to dáme lidem, kteří stále ještě žijí. Před měsícem jsme to dali lidem, problém je že lék funguje jen na ty, co buď erupci ještě nějakým zázrakem nechytli nebo na ty co se ještě úplně nepromněnili v rapli. Stále zkoušíme lék upravit, aby vyléčil i raply, ale to možná skutečně není možné." pokračuje dál.
,,Myslíme, že ten kdo ukradl náš výzkum, si myslí, že je chytřejší než my a vytvoří lék pro raply sám." podělí se s námi o její teorii.

Vejdeme na Plac. Všichni se rozhlédneme kolem.
,,Tolikrát jsem si přál, aby jsme se sem mohli vrátit.. nemyslel jsem si, že se to doopravdy stane." podotkne Minho. Má pravdu, všichni jsme si v jednu dobu přáli, aby se vše vrátilo sem, kdy jediný náš problém byl, jak se dostat ven.

,,To jsou oni?" zeptá se Chuck, když v dálce uvidí pohyb.
,,Ano." řekne Ava. Všichni se dáme do pohybu.

Když jsme zhruba v půlce Placu, konečně si nás všimnou. Poznám TJ jelikož je malý, před ním někdo dřepí. Když se postaví, uvědomím si, že má dlouhé vlasy, takže to musí být žena. Přiloží si dlaň nad oči, jelikož ji Slunce svítí do očí. Snaží se zjistit, kdo jsme.
,,Thomasi!" vykřikne TJ a rozeběhne se za námi. Žena, co stála vedle něj spustí ruku podél těla a ani se nehne. Po chvíli se však za ní objeví dvě mužské postavy, nejspíš slyšeli TJ vykřiknou.

Mezitím, co studuji lidi v pozadí, TJ přiběhne k nám.
,,Řekli jste ano!" raduje se. Usměju se na něj.

,,Mám poslední dotaz." řekne Minho.
,,Proč jste se smála, když jsme Vám řekli proč jsme tady?" Ava si před nás stoupne, aby jsme na ní všichni viděli.
,,Protože zpráva, kterou jste obdrželi? S. Peige? Mysleli jste, že je to Stephan Peige, ale mýlili jste se. Mysleli jste, že jedete zachránit jeho a možná tu je, ale koho jste doopravdy vystopovali a přijeli zachránit není váš otec.." podívá se na mě a Addy.
,,Ale vaše sestra. S. Peige je Scarlett Peige ne Stephan Peige." pootevřu šokem pusu. Představuju si, že všichni jsou všoku stejně jako já. Shlédnu dolů na TJ.
,,Je to pravda?" zeptám se, on přikývne a ukáže do dálky.

Projdu kolem Avy a pokračuju dál. Postavy se vydají ke mě.
Když jsme pár metrů od sebe, konečně dohlédnu na jejich tváře, zastavím když ženská tvář opravdu patří Scarlett.
,,Letty?" zeptám se, z oka mi steče slza štěstí.
,,Tommy!" odpoví a rozeběhne se mým směrem. Rozpřáhnu ruce a přitáhnu si ji co nejblíž dokážu.
,,Jsi naživu." zasměju se.
,,Jo, jsem." odpoví.

Destiny of oursKde žijí příběhy. Začni objevovat