PART 16 - Majlis Persaraan

1.1K 72 123
                                    

Ali dn Alicia berjln masuk ke briefing room HQ MATA. Semasa mereka tiba, kelihatan beberapa org ejen sdh pun berada di situ.

Ali : Uncle, ada misi apa hri ni ? Tk pernah2 general panggil utk misi hujung minggu mcm ni

E. Bakar : Entahlah, uncle pun x tahu tpi dgr kata penting

Ali menganggukkan kepalanya. Tk lama slps itu, G. Rama pun masuk ke dlm bilik itu dn berdiri di tgh2 bulatan.

G. Rama : Terima kasih sbb hadirkan diri dn maaf sbb curi masa kamu semua.

Alicia : Tdk mengapa. Jdi apa misi kali ni ?

G. Rama : Saya panggil kamu semua bkn utk jalankan misi tpi.....utk berikan tugasan pd kamu.

E. Leon : Tugasan apa general ?

G. Rama : Saya mahu tugaskan kamu utk pergi ke majlis persaraan Dato Izzat iaitu Ketua Polis Cyberaya kita utk jaga keselamatan di sana

E. Bakar : Knp kita plk ? Kan polis ada. Suruhlah mereka yg jaga keselamatan Dato Izzat kt sana.

G. Rama : Mmg klu nk diikutkan saya mahu polis2 Cyberaya shj yg buat tugasan ni tpi......Dato Izzat x nk anggota2 dia buat 2 perkara dlm satu masa. Jdi mahu x mahu, kita kena ikutkan shj. Lagipun......semua ni arahan Dato Othman.

Kesemua mereka hnya diam shj tnpa berkata apa2. Ali memandang mereka dgn rasa hairan. Slps itu, G. Rama berkata.......

G. Rama : Sdh, itu shj. Kamu semua blh balik sekarang. Kita jumpa balik kt sini pukul 6 ptg esok.

Semua : Baik general !!

Kesemua ejen MATA pun pergi kluar dri briefing room utk pulang. Semasa di luar, kedengaran suara2 sumbang seakan2 tdk berpuas hati.

Rudy : Cehh, knp lah Dato Othman nk suruh kita pergi majlis tu. Dia igt kita ni kuli dia ke apa 😒😒

Roza : Kita mmg kuli dia pun. Tk kan kau x sedar lagi

Khai : Tpi apa function kita pergi situ ? Jdi security guard je

E. Leon : Apa blh buat. Nk tk nk, kita kena pergi jgk. Kamu semua nk ke Dato Othman berleter kt kita nnti. Mesti x nk kan ?

Ketiga2 mereka hnya gelengkan kepalanya shj. Sementara Ali hnya mndgr shj perbualan mereka itu dri belakang.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Di Pasaraya........

Ali dn Alicia berada di supermarket sdg membeli barang keperluan mereka utk masak nnti. Fikiran Ali masih terbayang dgn kata2 rakan ejennya itu.

Ali : * Knp ya diorang mcm x puas hati je dgn Dato Othman ? Lagi satu.....Dato Othman tahu ke pasal MATA ? * ( dlm hati )

Sementara itu, Alicia sibuk memilih jenis sos yg dia mahu letak dlm spaghetti. Dia memegang 2 tin sos lalu bertnya pd suaminya........

Alicia : Ali, awk nk sos yg mana utk spaghetti nnti ? Carbonara atau Bolognese ? 😊😊

Ali tdk membalas soalan isterinya itu kerana sibuk memikirkan perkara tdi. Alicia pun mula menyedarkan suaminya.

Alicia : Ali......Ali.....

Ali : Huh !!! Ya, Alicia. Awk dh dpt semua barang ke ?

Alicia : Dpt apanya. Saya tnya awk.....awk nk sos yg mana utk spaghetti nnti ?

Ali : Ohhh errr saya nk bolognese lah. Lama saya x makan bolognese 😊😊

Alicia : Ok, klu mcm tu nnti saya masak spaghetti bolognese special utk awk, ok 😊😊

Ejen MATA Misi : Kesetiaan Dan KehancuranWhere stories live. Discover now