Alicia baru shj selesai bersiap utk ke sekolah. Sblum dia bertolak, dia bersarapan dahulu di meja. Namun, sarapan yg dibuatnya tdk dimakan sebaliknya dia hnya bermain shj dgn makanannya itu. Dia masih memikirkan tntg apa yg diperkatakan olh Alisha tempoh hri.
" Jgn gelar diri cikgu " mama " lah !!! Lisha xde mama yg jahat !!! Mulai sekarang, Lisha x nk ckp dgn cikgu lagi !!! Cikgu jahat !!! Lisha benci cikgu !!! 😢😡😢😡 "
Air matanya mengalir saat mengingat kembali kata2 anaknya itu. Sungguh dia berasa sedih anak yg dia kandung selama 9 bln itu sdh benci pdnya.
Alicia : Ali.....knp awk buat Lisha bencikan saya ? Saya x sanggup nk hilang dia lagi 😢😢
Gadis itu teruskan menangis. Tk lama slps itu, telefonnya berbunyi. Dia mengmbil telefonnya dn ternmpk nama E. Zain di skrin. Dia segera mnjwb panggilan itu.
Dlm talian.......
Alicia : Hello
Zain : Hello, Alicia. Kamu kt mana ?
Alicia : Saya....ada kt rumah. Knp E. Zain ? Ada apa2 masalah ke ?
Zain : Anak kamu Lisha nk jumpa dgn kamu 😊😊
Alicia : Huh !!! Lisha nk jumpa dgn saya 😧😧
Zain : Ya, kamu dtg lah ke sini. Dh alang2 tu kamu bawa dia sekali ke sekolah. Kamu jgn risau, Ali baru je pergi kerja 😊😊
Alicia : Baik, saya dtg sekarang jgk.
Talian ditamatkan.......
Alicia menghabiskan sarapannya sblum dia bangun dn bertolak ke rumah E. Zain. Sesampainya di sana, dia turun dri kereta dn berjln ke arah pintu sblum menekan loceng rumahnya. Slg beberapa saat, pintu itu dibuka olh Zain.
Zain : Alicia, mari masuk 😊😊
Alicia pun melangkah masuk ke dlm rumah sblum dia berkata......
Alicia : Mana Lisha ?
Zain : Tu.....dia tgh berdiri kt tangga 😊😊
Alicia toleh ke arah tangga dn trnmpk Alisha sdg melihatnya di sebalik dinding. Wajah gadis itu kelihatan sedih saat memandang ibunya itu. Alicia mula berjln menghampirinya.
Alicia : Lisha, kamu buat apa kt situ ? Mari kt mama
Alisha masih tdk berganjak dri tmpt dia berdiri wlupun Alicia sdh berada betul2 di hdpnnya. Air matanya mula mengalir saat melihat ibunya.
Alicia : Lisha, knp Lisha menangis ? Lisha x sihat ke ?
Zain : Lisha sihat je. Klu dia x sihat, dia x kan panggil kamu ke sini 😊😊
Alicia : Habis tu knp Lisha menangis ?
Zain : Dia nk minta maaf pd kamu, Alicia cuma....dia takut kamu marah dia shj. Yelah, sbb hri tu kan dia ckp yg dia bencikan kamu. Dia takut yg kamu pun bencikan dia jgk 😊😊
Alicia : Lisha.....mama x bencikan kamu. Sikit pun tk. Lisha kan anak mama 😢😢
Alisha tdk berganjak dri situ lagi. Air matanya semakin deras mengalir pd pipinya itu diikuti dgn suara tangisan.
Alisha : Hisk.....hisk....ma....mama 😢😢
Alicia : Lisha.....jgnlah nangis. Mama dh lama maafkan Lisha. Lisha jgn risau ya
Gadis itu tdk berkata apa2 sebaliknya dia pergi ke arah Alicia lalu memeluknya. Alicia membalas pelukkan anaknya itu smbil mengalirkan air matanya.
YOU ARE READING
Ejen MATA Misi : Kesetiaan Dan Kehancuran
FanfictionMengisahkan tntg Ali yg pakar dlm mencipta alat2 canggih. Dia merupakan anak kpd seorang peneraju dn ahli politik bernama Dr. Ghazali. Arwah ibunya merupakan seorang ejen teras tekno di MATA yg tlh pun terkorban. Pada suatu hari, Dr. Ghazali tlh dic...