G. Rama, E. Dayang dn E. Ganz berada di bilik mesyuarat sdg membincangkan sesuatu. Topik yg dibincangkan x lain x bkn berkenaan dgn kemasukan Ali ke MATA.
G. Rama : Jdi.....saya dn mentor2 yg lain sdh buat kptsn utk masukkan Ali ke MATA.
E. Ganz : Kamu x rasa ke kptsn utk benarkan Ali sertai MATA satu kptsn yg kurang baik ? Kamu tahukan yg kita punca ayah dia mati.
G. Rama : Saya tahu tpi x salah kan kita amik dia sbhgn dri kluarga MATA. Dia pun bkn sesiapa. Anak arwah E. Aliya jgk.
E. Ganz : Ini bkn soal dia anak E. Aliya atau tdk. Ini soal keselamatan. Kamu fikirlah.....klu dia tahu yg kita bunuh ayah dia, kamu fikir dia akn berdiam diri ke ?
G. Rama : Tpi.....siapa je yg tahu pasal pembunuhan Dr. Ghazali tu. Hnya MATA dgn Dato Othman shj. Ada ke org lain selain dri kita yg tahu pasal ni ?
E. Ganz terdiam saat mndgr kata2 general teras neuro itu. Dlm hatinya, ada betul jgk apa yg diperkatakan olh lelaki itu. Dia pun gelengkan kepalanya dn berkata.....
G. Rama : Jdi....kita x perlu risau. Selagi tiada siapa yg bukak mulut pasal ni, selagi tulah rahsia ni akn terjaga.
E. Dayang : Tpi kamu yakin yg Ali x kan tahu pasal ni smpi bila2 ?
G. Rama : Saya yakin, puan. Lagipun....siapa je yg tahu pasal ni selain dri kita. Kita pun x pernah rekodkan misi tu dlm intel jdi saya berpndpt yg rahsia kita ni akn selamat.
Kedua2 ketua teras itu berpndgn sesama sendiri. Kemudian, E. Dayang berkata.....
E. Dayang : Klu kamu dh ckp mcm tu, tkpelah. Saya setuju utk beri peluang pd Ali utk sertai kita. Cuma.....saya hrp kamu dgn mentor2 lain dpt bimbing dia utk jdi ejen yg bagus.
G. Rama : Itu sdh semestinya puan.
E. Dayang : Baiklah, kamu blh pergi sekarang. Igt pesan saya tu 😊😊
G. Rama menganggukkan kepalanya sblum menunduk hormat ke arah mereka. Dia pun kluar dri briefing room itu. Semasa dia kluar, kelihatan mentor2 sdh berdiri di luar sdg menunggunya.
E. Leon : Jdi general, apa ketua teras ckp ?
G. Rama : Mereka benarkan utk Ali sertai kita dgn syarat kita x kan ckp apa2 pun pasal kematian ayahnya.
E. Bakar : Baguslah klu begitu
G. Rama : Saya minta pd kamu semua supaya bimbing dia dgn baik. Pastikan dia jdi ejen yg bagus seperti arwah mama dia. Yg paling penting......layan dia baik2. Slps apa yg jdi pd dia, saya rasa serba salah. Saya klu blh x nk kucar kacirkan hidup dia tpi.....saya x nk kita semua jdi susah 😔😔
E. Karya : Kami pun rasa apa yg general rasa. Smpi sekarang, kami masih x blh terima dgn apa yg kami buat.
G. Rama toleh ke arah E. Bakar dn berkata.....
G. Rama : Bakar.....saya minta maaf ats apa yg jdi pd abang ipar dn anak saudara kamu. Percayalah....klu bkn sbb arahan Dato Othman, saya x kan buat mcm ni 😔😔
E. Bakar : Tkpelah general. Saya x pernah salahkan general ats apa yg berlaku pd Ali dgn ayah dia sbb saya pun mcm general jgk. Klu nk salahkan pun, kita salahkan.......haihh saya x blh nk sebut nama dia. Geram shj bila fikirkan balik apa yg dia dh buat pd Ali. Klu saya jahat, dh lama saya cincang2 dia tu.
E. Geetha : Nk marah pun dh x guna Bakar. Bnda dh jdi pun.
E. Leon : Betul tu. Yg paling penting, sekarang ni kita bimbing dia supaya dia jdi hebat seperti ejen2 lain.
E. Bakar tdk berkata apa2 sebaliknya hnya mengangguk shj.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Ali bersiap2 pd pagi itu memandangkan hri ni merupakan hari pertama dia di Akademi MATA. Dia memakai hoodie warna hijaunya dn turun ke bwh utk bersarapan. Selesai bersarapan, dia pun kluar dri rumah itu. Semasa dia kluar, tiba2 seseorang memanggilnya.....
YOU ARE READING
Ejen MATA Misi : Kesetiaan Dan Kehancuran
FanfictionMengisahkan tntg Ali yg pakar dlm mencipta alat2 canggih. Dia merupakan anak kpd seorang peneraju dn ahli politik bernama Dr. Ghazali. Arwah ibunya merupakan seorang ejen teras tekno di MATA yg tlh pun terkorban. Pada suatu hari, Dr. Ghazali tlh dic...