PART 3 - Plan Jahat Dato Bandar

1.8K 121 120
                                    

Pelajar kelas 6 Avicienna sdg lakukan sesi pembelajaran mereka di kelas. Mata pelajaran yg mereka belajar ketika ini adalah Sains

P. Munah : Jdi saya hrp kamu semua dpt faham apa yg saya smpikan sbntar tdi. Sila ulangkaji tajuk ni sbb kemungkinan saya akn buat ujian di kelas pd minggu hdpn. Fhm semua sekali ?

Semua : Fhm cikgu !!

P. Munah : Baiklah, itu shj. Sarsi

Slps itu, Sarsi pun mula bangun dn brkata......

Sarsi : Bangun.......terima kasih cikgu

Semua : Terima kasih cikgu.

P. Munah : Sama2

Puan Munah pun melangkah kluar dri kelas itu sementara semua pelajar mula mengemas beg mereka. Alicia yg masih mengemas begnya mula memikirkan sesuatu.......

Alicia : * Hmm tajuk tdi ada sbhgn aku x brp fhm lah plk. Mungkin aku patut belajar dgn Alibot.* ( dlm hati )

Alicia pun pergi ke meja Ali yg berada di belakangnya lalu menegur anak peneraju itu.

Alicia : Ali

Ali : Ya, Alicia

Alicia : Blh tk aku nk tumpang belajar kt rumah kau lagi hri ni ? Aku igt aku nk belajar dgn Alibot lah 😊😊

Ali : Blh je. Lps ni kita pergi rumah aku. Kita belajar sama2 😊😊

Alicia membalasnya dgn senyuman. Selesainya mengemas beg, Ali dn Alicia pun berjln kluar dri kwsn sekolah menuju ke rumah Ali. Spnjg perjlnan, kelihatan beberapa bendera parti terpasang di spnjg jalan.

Ali : Tk lama lagi pilihan raya Cyberaya.

Alicia : Tulah. Ehh Ali, tk silap aku ayah kau bakal jdi Dato Bandar Cyberaya kan ?

Ali : Bakal je bkn betul2 pun. Kau pun tahukan Dato Othman tu hebat orgnya.

Alicia : Xde lah hebat mana. Janji2 dia pd penduduk Cyberaya pun dia x pernah tunaikan. Sekarang ni aku dgr yg kebanyakkan penduduk Cyberaya beri sokongan pd ayah kau.

Ali : Iyaa ? X sangka plk

Alicia : Ayah kau kan byk bantu org. Semua org dia tolong. Tu sbb ramai org suka dia. Jdi x mustahil ayah kau akn jdi Dato Bandar nnti 😊😊

Ali : Hrp2 mcm tu lah 😊😊

Mereka pun teruskan berjln. Sesampainya di rumah, Ali perasan trdpt satu kereta yg diletakkan di hdpn rumahnya.

Ali : Ehh ada org dtglah

Alicia : Siapa ?

Ali : Tk tahulah

Ali dn Alicia pun melangkah masuk ke dlm rumah. Semasa mereka masuk, kelihatan seorang lelaki sdg berbual dgn Dr. Ghazali. Wajahnya tdk kelihatan memandangkan dia duduk berhdpn dgn peneraju itu. Dr. Ghazali yg perasan anaknya sdh pulang mula berkata......

Dr. G : Haa smpi pun anak ayah 😊😊

Tetamu itu toleh ke arah Ali. Ali tersenyum saat melihat wajah lelaki itu.

Ali : Ehhh Uncle Badrul 😀😀

U. Badrul : Ali, lama x jumpa kamu. Dh besar dh kamu sekarang. Umur brp ni ? 10 tahun ? 😁😁

Ali : Hmm uncle ni sama je dgn yg lain. Semua ckp umur saya 10 tahun. Saya 12 lah😑😑

U. Badrul : Iyaa ? Kecil betul kamu ni. Tk makan ke ?

Alicia yg berdiri di sblh Ali itu tersenyum shj. Dlm hatinya, dia berasa agak lucu saat mndgr Uncle Badrul kata yg Ali berumur 12 tahun. Lelaki itu yg perasan kehadiran Alicia mula berkata.....

Ejen MATA Misi : Kesetiaan Dan KehancuranWhere stories live. Discover now