Alicia duduk di luar bilik pembedahan sdg menunggu Ali yg sdg dibedah. Air matanya tdk berhenti mengalir kerana risau dgn keadaan suaminya itu.
Alicia : Ali....saya hrp awk selamat. Saya x nk kehilangan awk 😢😢
G. Rama yg baru shj tiba di MATA Medical Centre pergi ke arah anak angkatnya itu lalu menegurnya......
G. Rama : Icha, mcm mana dgn keadaan Ali ?
Alicia : Icha x tahu........tpi....tdi hisk....hisk.....Ali kena tikam dgn lelaki tu 😢😢
G. Rama : Mcm mana blh jdi smpi mcm ni ?
Alicia : Tdi hisk....hisk......Ali lawan dgn lelaki tu. Dia kena belasah teruk.....lps tu Icha pergi lah tolong Ali. Masa, Icha nk serang lelaki tu.......lelaki tu belasah Icha smpi Icha kalah. Dia nk bunuh Icha tpi Ali......gunakan badannya utk tahan pedang tu. Ali selamatkan Icha dri kena bunuh 😢😢
Alicia menangis teresak2 saat mnceritakan perkara tdi. G. Rama mengusap belakang anaknya itu. Dlm hati, dia berasa terharu kerana menantunya menyelamatkan Alicia. Tk lama slps itu, pintu bilik pembedahan dibuka dn doktor yg merawat Ali itu kluar dri bilik itu.
Doktor : Keluarga Ejen Ali Bin Ghazali
Alicia dn G. Rama bangun dri sofa lalu berkata.....
Alicia : Saya isteri dia. Mcm mana dgn keadaan suami saya ? 😢😢
Doktor : Jgn risau, suami kamu selamat. Organ dlm badan dia pun dlm keadaan baik. Mungkin sbb suit yg dia pakai tu agk keras jdi pedang tu x masuk terlalu dlm.
Alicia dn G. Rama menarik nafas lega saat mndgr berita gembira itu. Kemudian, gadis itu menyambung......
Alicia : Blh saya tngok suami saya ?
Doktor : Blh tpi lps 1 jam sbb kami kena buat rawatan susulan terhdp dia dulu.
Alicia : Baiklah, terima kasih doktor 😊😊
Doktor : Sama2 😊😊
Doktor itu pun pergi meninggalkan mereka berdua. G. Rama memegang bahu anak perempuannya dn berkata.....
G. Rama : Syukurlah suami kamu selamat 😊😊
Alicia menganggukkan kepalanya sblum berkata.......
Alicia : Papa, blh tk Icha nk ambil cuti dlm 2-3 hri. Icha nk jaga Ali
G. Rama : Papa izinkan 😊😊
Alicia kemudiannya memeluk ayah angkatnya. G. Rama tersenyum dn mengusap belakang kepala anaknya dgn perlahan.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Alicia masuk ke dlm wad Ali. Semasa dia masuk, Ali masih lagi blum sedarkan diri. Dia mengmbil tmpt di kerusi di sblh katil Ali lalu duduk di atsnya. Slps itu, dia mengangkat sblh tangan Ali lalu letakkan pd pipinya.
Alicia : Ali, saya dtg nk tngok awk 😢😢
Dia merenung wajah Ali yg mempunyai kesan luka itu. Air matanya mengalir saat melihat keadaan suaminya. Wlupun dia selamat tpi dia amat sedih saat mengingatkan kembali sewaktu Ali menyelamatkannya dri dibunuh.
Alicia : Ali.....saya nk minta maaf. Disbbkan saya, awk terlantar kt ats katil. Sepatutnya, saya yg ada kt atas ni bknnya awk 😢😢
Alicia kemudiannya meletakkan kepalanya pd katil itu smbil mengusap perlahan tangan Ali.
Alicia : Saya jnji dgn awk.....yg saya akn jaga awk smpi awk sembuh 😢😢
.
.
.
.
.
.
.
.G. Rama, Ketua Teras dn Dato Othman berada di briefing room sdg menonton berita berkenaan kes pembunuhan Dato Izzat, Ketua Polis Cyberaya.
YOU ARE READING
Ejen MATA Misi : Kesetiaan Dan Kehancuran
FanfictionMengisahkan tntg Ali yg pakar dlm mencipta alat2 canggih. Dia merupakan anak kpd seorang peneraju dn ahli politik bernama Dr. Ghazali. Arwah ibunya merupakan seorang ejen teras tekno di MATA yg tlh pun terkorban. Pada suatu hari, Dr. Ghazali tlh dic...