Ali, Alicia dn yg lain2 berada di ruang makan sdg sarapan bersama2. Semasa sarapan, Zain berkata......
Zain : Ali, hri ni kamu x kerja kan ?
Ali : Tk uncle. Saya amik cuti dlm 4 hri.
E. Bakar : 4 hri ? Lama betul.
Ali : Sbb saya dh kerja kuat spnjg 1 minggu ni jdi bos saya minta saya berehat.
G. Rama : Eloklah tu. Blh lah kamu spend time dgn Lisha 😊😊
Ali hnya membalasnya dgn senyuman. Pndgnnya terarah pd Alisha yg duduk sblh Alicia sdg menikmati sarapannya.
Ali : Lisha, hri ni Lisha nk pergi mana ? Ckp je papa bawakan 😊😊
Alisha : Haa betul ke ? 😀😀
Ali : Mestilah, dh lama kita x spend time sama2. Dh alang2 mama dgn atok2 Lisha ada kt sini, blh kita pergi jalan2.
E. Bakar : Klu mcm tu, kita pergi tour makan nasi kandar lah. Uncle dh lama nk bantai semua nasi kandar kt sini 😋😋
Badrul : Haihh kau ni. Makan je tahu. Mana tk besar perut tu 😒😒
E. Bakar : Alaa biarlah. Perut aku bkn perut kau pun.
Badrul : Masalahnya kau ni ejen. Ejen yg hebat kenalah badan fit mcm aku ni. Makan makanan yg berzat. Barulah kacak dn bergaya.
E. Bakar : Hmm kacak tpi kahwin pun blum lagi.
Badrul : Apa kau ckp ?!! 😡😡
E. Bakar : Ehh gurau2 hahahha 😅😅
Ali tersenyum dn gelengkan kepalanya saat melihat telatah mereka berdua. Dia memandang ke arah Alicia sblum berkata......
Ali : Alicia.....awk nk pergi mana ? Saya bawakan 😊😊
Alicia : Hmmm x tahulah. Awk bawalah saya mana2. Saya ikut shj 😊😊
Ali : Baiklah, lps sarapan ni, kita terus gerak lah
Kesemua mereka menganggukkan kepala dn sambung menikmati sarapan.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Slps sarapan, mereka pun berjln kluar dri rumah menuju ke garaj kereta. Semasa berada di sana, Zain berkata......
Zain : Uncle rasa lbh baik kita pergi asing2 je.
Ali : Bkn kita mmg pergi asing2 ke ? Kan kita naik 2 kereta
G. Rama : Maksud E. Zain tu.....kamu, Alicia dgn Alisha pergilah ke tmpt yg kamu mahu pergi. Kami plk pergi ke tmpt yg kami mahu pergi.
Alicia : Knp mcm tu plk ? Kan elok kita pergi sama2 je.
Badrul : Tahu tpi lbh baik kamu berdua je spend time sama2. Spend time dgn Lisha. Kami semua akn buat aktiviti kitorang masing2.
Ali : Uncle pasti.
E. Bakar : Pasti. Malam karang, kita makan sama2 kt restoran. Nnti uncle bagi location.
Ali : Hmm ok lah klu uncle dh ckp mcm tu.
Zain : Baiklah, klu semua dh setuju, jom lah saya bawa kamu semua jalan2 kt pulau ni.
E. Bakar : Cayalah tuan tpi jgn lupa singgah restoran Nasi Kandar ya 😁😁
Badrul : Haihh x habis2 🙄🙄
Zain, E. Bakar, Badrul dn G. Rama pun masuk ke dlm kereta dn bertolak kluar dri kwsn itu meninggalkan Ali, Alicia dn Alisha di situ. Ali memandang ke arah Alicia dn berkata.....
Ali : Jom lah, Alicia. Saya bawa awk dgn Lisha jalan2 😊😊
Alicia : Jom 😊😊
Alisha : Mama, Lisha nk duduk dgn mama kt dpn blh ?
YOU ARE READING
Ejen MATA Misi : Kesetiaan Dan Kehancuran
FanfictionMengisahkan tntg Ali yg pakar dlm mencipta alat2 canggih. Dia merupakan anak kpd seorang peneraju dn ahli politik bernama Dr. Ghazali. Arwah ibunya merupakan seorang ejen teras tekno di MATA yg tlh pun terkorban. Pada suatu hari, Dr. Ghazali tlh dic...