Ali berjln masuk ke dlm kelas slps waktu rehat. Dia terus berjln ke arah Viktor yg sdg bermain dgn tabnya.
Ali : Viktor, kau tgh buat apa tu ?
Viktor : Tgh buat apa lagi, main game lohh. Aku dh download game Detektif Jebart yg terbaru 😁😁
Viktor menunjukkan game itu pd Ali membuatkan Ali teruja.
Ali : Waahh ini sambungan dri game yg lps kan ? 😀😀
Viktor : Of course, tpi penjahat dlm game ni jauh lbh hebat dri yg dulu. Ehh nnti kau download tau. Blh main sama2. Klu hrpkan aku sorang yg lawan org jahat ni mmg aku asyik kalah je lah.
Ali : Blh. Balik nnti aku download 😊😊
Viktor menganggukkan kepalanya. Kemudian, pndgnnya tertumpu pd tmpt duduk Alicia yg masih kosong itu.
Ali : Viktor
Viktor : Ya
Ali : Mana Alicia ? Dri sblum rehat lagi, dia xde dlm kelas.
Viktor : Dh knp kau tnya ? Selalu kau x tnya pun. Eeee jgn ckp yg kau suka dia 😏😏
Ali : Ehh mana ada. Aku tnya je lah. Aku pelik lah tiba2 dia xde. Dia ponteng ke ?
Viktor : Mana ada dia ponteng. Adalah tu dia pergi jumpa cikgu atau ada perjumpaan dgn pengawas ke. Ye lah, dia tu kan org penting kt sekolah kita ni.
Ali : Hmm mungkin 🤔🤔
Tk lama slps itu, guru kelas mereka pun masuk ke dlm kelas utk memulakan sesi pembelajaran.
.
.
.
.
.
.
.
.Sementara itu, Alicia, E. Bakar, Khai dn Rudy baru shj selesai jalankan misi menentang kumpulan Komeng. Mereka berkumpul di satu tmpt sunyi bagi mndgr briefing dri G. Rama melalui alat hologram.
G. Rama : Syabas semua, kerja yg baik. Wlupun kamu berdua mndpt tentangan yg hebat dri kumpulan Komeng tpi kamu mampu utk menghentikan mereka.
Alicia : Jdi....apa plan kita buat masa ni ?
G. Rama : Buat masa ni kita akn pantau kumpulan ni dri semasa ke semasa. Saya yakin yg mereka x kan berhenti smpi sini shj. Byk lagi kegiatan lain yg Komeng akan buat selain dri yg ni.
E. Bakar : Hmm betul tu. Saya setuju dgn general.
G. Rama : Apapun terima kasih kerana hadirkan diri dlm misi kali ni wlupun terpaksa curi masa kamu sedikit. Kamu semua blh pulang sekarang. Klu ada apa2 saya maklumkan pd kamu semua.
A / B / K / R : Baik general !!
G. Rama : Itu shj
Hologram G. Rama pun dipadamkan. E. Bakar mengmbil alat itu dri lantai lalu simpankan ke dlm poket.
E. Bakar : Khai, Rudy, kamu berdua blh lah balik sekarang
Khai dn Rudy menganggukkan kepala mereka sblum mereka berlalu pergi meninggalkan Alicia dn E. Bakar di situ.
Alicia : Lama betul misi hri ni smpi saya terpaksa tinggalkan kelas saya.
E. Bakar : Tkpelah bkn selalu. Lagipun kamu kan dh pndi
Alicia : Haihh masalahnya hri ni cikgu saya ajar topik baru. Saya takut saya x dpt catch up je nnti.
E. Bakar : Alaa apa susah, belajar lah dri Ali
Alicia : Ali ? Tk nk lah. Dh lah poyo, berlagak plk tu 😒😒
E. Bakar : Kamu x nk belajar dgn dia sbb dia poyo atau sbb kamu malu ?
YOU ARE READING
Ejen MATA Misi : Kesetiaan Dan Kehancuran
FanfictionMengisahkan tntg Ali yg pakar dlm mencipta alat2 canggih. Dia merupakan anak kpd seorang peneraju dn ahli politik bernama Dr. Ghazali. Arwah ibunya merupakan seorang ejen teras tekno di MATA yg tlh pun terkorban. Pada suatu hari, Dr. Ghazali tlh dic...