PART 23 - Jejak

1.1K 73 117
                                    

G. Rama dn E. Bakar jln menuju ke sel penjara MATA. Setibanya di sana, satu robot mula scan badan mereka berdua.

Robot : E. Bakar, kombat.....G. Rama, neuro......silakan masuk

Mereka berdua melangkah masuk ke dlm dn mula berjln ke salah satu sel penjara itu. Slg beberapa saat, mereka berhenti di salah satu sel di mana Badrul ditmptkan. Kelihatan dia sdg duduk di ats katil sdg membaca surat khabar. G. Rama mula mengetuk cermin sel itu.

Tok.....tok.....

Badrul toleh ke arah G. Rama dn E. Bakar stlh cermin selnya diketuk. Dia bangun dn berjln ke arah cermin itu.

Badrul : Kamu berdua nk apa dtg ke sini ?

G. Rama dn E. Bakar berpndgn sesama sendiri sblum salah seorang dri mereka mnjwb.....

G. Rama : Kami ada bnda nk ckp dgn kamu. Blh ikut kami skjp ?

Badrul : Ni pasal apa plk ? Tiba2 je dtg ( dingin )

E. Bakar : Pasal Alicia

Mndgrkan nama gadis cina itu membuatkan dia menarik muka. Dia pun berkata......

Badrul : Dh knp korang sebut nama si pembunuh tu ? Aku bkn kacau dia lagi pun.

G. Rama : Klu kamu nk tahu, ikutlah kami. Kami akn terangkan pd kamu.

Badrul hnya diam shj tnpa berkata apa2. Kemudian, sel penjara itu dibuka dn E. Bakar pun memimpin bekas anggota polis itu kluar menuju ke suatu tmpt. Mereka masuk ke bilik soal siasat sblum mengmbil tmpt di kerusi itu.

Badrul : Hmm apa lagi. Ckplah apa bnda yg kamu nk ckp.

G. Rama : Saya ada dgr dri Ryzal yg kamu ni mahir dlm bidang teknologi. Betul ke ?

Badrul : Klu aku mahir sekali pun, apa kena mengena dgn anak kau ( dingin )

G. Rama : Saya nk kamu bantu kami.....utk jejak Ali

Kata2 G. Rama itu jelas mengejutkannya. Dia pun berkata......

Badrul : Kau.....nk suruh aku tolong kau jejak Ali ? Kau ni dh hilang akal ke minta tolong dri org yg pernah bunuh bos kau dulu.

G. Rama : Saya tahu bnda ni mmg gila tpi x salahkan klu kamu beri kerjasama penuh dlm hal ni.

Badrul : Soalnya knp aku ? Suruhlah ejen2 kau jejak dia. Apa yg susah sgt ?

E. Bakar : Dh cuba Badrul tpi semuanya x berkesan. Kau shjlah harapan kami semua utk bantu Alicia bersatu semula dgn Ali dn anaknya, Alisha. Lagipun....kau rapat dgn anak saudara aku dn kau pun pernah ajar dia berkaitan teknologi jdi x mustahil klu kau bantu kami....semuanya akn selesai dgn cepat.

Badrul hnya diam shj smbil memikirkan sesuatu. G. Rama kemudiannya berkata.....

G. Rama : Saya x kan paksa kamu buat kptsn sekarang. Tpi saya hrp kamu dpt bantu kami dlm hal ni. Mcm kamu kata dulu, kita kena adil. Dulu kami musnahkan hidup Ali lps tu kamu dtg semula utk musnahkan hidup Alicia. Sepatutnya kamu dihukum mati, tpi ketua teras ringankan hukuman kamu sbb perbuatan Dato Othman yg kejam dulu. Terpulang pd kamu sekarang ni sama ada mahu bantu kami atau tdk. Kami x paksa.

Badrul diam seketika. Slps bebrapa saat, dia berkata.......

Badrul : Baiklah....aku akn tolong

E. Bakar : Huh !!! Betul ke ? 😀😀

Badrul : Ya.....tpi aku perlukan satu bilik dgn peralatan utk aku buat kerja. Aku hrp korang blh sediakan.

G. Rama : Baiklah....bila kamu blh mula ?

Ejen MATA Misi : Kesetiaan Dan KehancuranWhere stories live. Discover now