Alicia berada di dapur sdg menyediakan sarapan utk dia dn Ali. Tk lama slps itu, Ali pun turun ke dapur dn menyapa isterinya itu.
Ali : Morning, Alicia 😊😊
Alicia : Morning, Ali. Jom sarapan. Saya ada buatkan nasi lemak utk awk 😊😊
Ali pun mengmbil tmpt di kepala meja sblum Alicia menyenduk nasi pd pinggan suaminya itu. Ejen tekno itu mula merasai nasi lemak yg isterinya buat.
Alicia : Sedap tk ?
Ali : Hmm sedap. Pndi awk masak 😊😊
Alicia tersenyum shj saat mndgr pujian dri suaminya itu. Dia pun duduk di sblh Ali dn menikmati nasi lemak yg dia masak. Slg beberapa saat, telefon Ali berbunyi. Dia mngmbil telefonnya dn terlihat nama " E. Bakar " di skrin telefonnya. Dia segera mnjwb panggilan itu.
Ali : Hello, uncle. Knp ni ?........Saya dgn Alicia kt rumah......Huh !!! E. Karya kena serang ?
Alicia : Apa ?! 😨😨
Ali : Ok......lps sarapan kami terus gerak ke sana. Bye
Ali menamatkan panggilan itu. Alicia yg dri tdi mndgr perbualan E. Bakar dn suaminya itu mula berkata......
Alicia : Ali, betul ke E. Karya kena serang ?
Ali : Ha ah, sekarang ni dia dirawat kt MATA Medical Centre. Lps sarapan ni, kita terus gerak ke sana.
Alicia menganggukkan kepalanya. Mereka berdua sambung makan makanan mereka sblum bertolak ke MATA Medical Centre.
.
.
.
.
.
.
.
.
.E. Bakar berada di wad E. Karya sdg perhatikan doktor memeriksa ejen inviso itu. Badan ejen inviso itu berbalut dgn beberapa kesan luka besar pd wajahnya. Slps selesai memeriksa E. Karya, E. Bakar berkata......
E. Bakar : Mcm mana dgn keadaan dia doktor ?
Doktor : Dia sdh stabil tpi perlu diberi masa utk berehat.
E. Bakar : Hmm baiklah. Terima kasih, doktor
Doktor : Sama2
Doktor itu pun kluar dri wad E. Karya. Sejurus slps dia kluar, Ali dn Alicia tiba dn masuk ke dlm wad itu. Mereka sedikit terkejut saat melihat keadaan ejen inviso itu.
Ali : Teruknya. Smpi kena balut 😨😨
Alicia : Mcm mana semua ni blh berlaku, uncle ?
E. Bakar : Uncle pun x tahu sgt apa yg berlaku tpi E. Bobby dgn E. Fit jumpa dia terbaring kt belakang lot kedai. Masa mereka jumpa tu, badan dn muka E. Karya penuh dgn kesan luka.
Ali : Uncle tahu tk siapa yg serang dia ?
E. Bakar : Uncle tk tahu. Sekarang ni, E. Geetha tgh periksa rakaman cctv kt lokasi dia dijumpai. Tpi.......org yg serang E. Karya ada tinggalkan satu nota.
Alicia : Nota apa ?
E. Bakar mengeluarkan nota itu lalu berikan pd ejen neuro itu utk dia dn Ali baca. Nota itu tertulis.
" Langit x selalunya cerah "
Alicia : Langit x selalunya cerah ? Apa maksudnya ?
E. Bakar : Uncle pun x tahu apa yg dimaksudkan org itu. General kata mungkin ini satu ugutan. Kita tunggu lah general panggil utk misi.
Tk lama slps itu, telefon mereka berbunyi menandakan mereka dipanggil utk jalankan misi.
E. Bakar : Haa baru ckp. Jom, kita ke HQ
YOU ARE READING
Ejen MATA Misi : Kesetiaan Dan Kehancuran
FanfictionMengisahkan tntg Ali yg pakar dlm mencipta alat2 canggih. Dia merupakan anak kpd seorang peneraju dn ahli politik bernama Dr. Ghazali. Arwah ibunya merupakan seorang ejen teras tekno di MATA yg tlh pun terkorban. Pada suatu hari, Dr. Ghazali tlh dic...