Kini sdh hmpir 6 bln, Ali berada di MATA. Spnjg dia mnjdi sbhgn dri keluarga MATA, byk perkara yg dia pelajari. Antaranya, teknik berlawan, strategi dn juga cara mnjdi ejen yg bagus. Semuanya dibimbing olh mentor dn beberapa org ejen muda di situ. Prestasi Ali kian meningkat dri semasa ke semasa. Bahkan setiap kali dia pergi jalankan misi, dia dpt menyelesaikan misinya dgn begitu baik sekali. Alicia dn E. Bakar cukup kagum dgn Ali.
Di Arena.........
Alicia baru shj selesai berlatih berlawan dgn droid bersama ejen neuro yg lain. Latihan itu dibimbing olh E. Leon selaku mentor teras Neuro.
E. Leon : Syabas semua, kemahiran kamu dlm menggunakan senjata saya tngok sdh meningkat. Bkn itu shj, markah kamu juga menaik dri yg sblum ni 😊😊
Roza : Terima kasih pd Ali jgk sbb dia tolong kami upgrade gadget kitorang.
Jet : Betul tu, E. Leon. Klu bkn sbb dia, saya rasa prestasi kitorang x meningkat smpi ke tahap ni 😊😊
Alicia : Ali.....upgrade gadget korang ?
Roza : Ha ah, bkn gadget kitorang je, gadget ejen lain pun sama. Ni aku dgr dia tgh cipta satu alat utk Zass.
Alicia hnya menganggukkan shj kepalanya. Kemudian, E. Leon berkata.....
E. Leon : Kamu x tahu pasal bnda ni ? Ali kan kawan baik kamu.
Alicia : Saya....betul2 x tahu. Dia pun x pernah beritahu saya pasal ni
Jet : Dia lupa lah tu kot. Sbb lps Ali upgrade gadget Roza, semua org nk suruh Ali upgrade gadget diorang jgk. Aku pun kdg2 rasa kesian tngok dia. Bertimbun2 kerja yg dia kena buat. Padahal Khai dgn Bulat blh je tolong buatkan.
Roza : Ali kan pakar dlm mencipta alat. Tngoklah hri tu alat tukar suit ejen rosak, dia sendiri yg betulkan.
E. Leon : Hmm betul. Lps tu cpt plk tu dia betulkan
Roza : Kan. Tpi yg bagusnya Ali ni nmpk lah keikhlasan nk tolong kita. Hri tu aku nk bagi dia duit, dia tolak. Dia ckp dia ikhlas nk tolong aku.
E. Leon : Iyaa ? Bagusnya dia tu 😊😊
Jet : Betul2. Jauh beza lah dri si Bulat tu. Hri tu lps aku suruh dia upgrade gadget aku, dia suruh aku belanja dia makan plk. Klu murah tkpe, ni nk restoran mewah je. Dh lah order byk2 🙄🙄
Roza : Mcm lah kau x kenal Bulat tu. Dia kan mmg suka makan.
Mereka ketawa saat mndgr kata2 Roza itu. E. Leon kemudiannya berkata.....
E. Leon : Apapun, latihan smpi sini shj. Kita jumpa lagi 2 hri
Ketiga2 ejen neuro itu menganggukkan kepala mereka sblum melangkah kluar dri arena. Semasa mereka kluar, secara tdk sengaja mereka trdgr bunyi bising.
Alicia : Ehh bunyi apa tu ?
Roza : Entahlah, jom kita pergi tngok.
Alicia, Roza dn Jet pun pergi ke kwsn di mana bunyi bising itu dtg. Mereka berjln sehinggalah mereka tiba di arena di mana semua ejen jalani latihan obstacle course.
Alicia : Apa yg berlaku ni ?
Moon : Ohh ni, kitorang tgh uji gadget kitorang.
Alicia hnya me'ohhkan shj. Dia memandang ke arah Ali yg sdg mngubahsuai suit mecha Mika.
Ali : Cunn, settle. Cuba sebut " Transform " 😊😊
Mika : Baiklah. Mika....Transform !!!
Secara automatik, suit itu menukarkan Mika mnjdi robot seperti Kamen Rider. Semua ejen terkejut dn teruja melihat Mika.
YOU ARE READING
Ejen MATA Misi : Kesetiaan Dan Kehancuran
FanfictionMengisahkan tntg Ali yg pakar dlm mencipta alat2 canggih. Dia merupakan anak kpd seorang peneraju dn ahli politik bernama Dr. Ghazali. Arwah ibunya merupakan seorang ejen teras tekno di MATA yg tlh pun terkorban. Pada suatu hari, Dr. Ghazali tlh dic...