Alicia berada di wad Alisha sdg mengemas pakaian anaknya itu memandangkan dia sdh dibenarkan pulang ke rumah pd hri ini. Gadis itu hnya memandang shj ke arah pintu wadnya. Alicia yg perasan keadaan itu mula berkata......
Alicia : Lisha tunggu siapa ? 😊😊
Alisha : Lisha tunggu papa ? Papa x tahu ke yg Lisha discharge hri ni ?
Alicia : Mestilah papa tahu. Doktor yg rawat Lisha kan kwn papa. Mungkin dia dh beritahu papa cuma papa x dpt dtg sbb sibuk.
Alisha hnya menganggukkan kepalanya shj. Tk lama slps itu, pintu wadnya dibuka dn kelihatan Zain masuk bersama G. Rama ke dlm bilik itu.
Zain : Bil hospital semua Ali dh settlekan. Pakaian Lisha dh siap kemas ke ?
Alicia : Sdh E. Zain 😊😊
G. Rama : Klu mcm tu, jom lah kita pergi. Bakar dgn Badrul dh ada kt luar
Alicia : Baiklah, jom Lisha 😊😊
Alisha menganggukkan kepalanya. Slps itu, Alicia memegang tangan anaknya dn memimpinnya kluar dri bilik itu. Semasa mereka kluar, E. Bakar dn Badrul duduk di sofa sdg menunggu mereka. Mereka berdua bangun sebaik shj melihat kelibat Alicia, Alisha, Zain dn G. Rama kluar dri bilik itu.
E. Bakar : Lisha.......mcm mana keadaan Lisha hri ni ? Sihat ? 😊😊
Alisha : Mestilah sihat tok. Lisha kan kuat 😊😊
Alicia hnya tersenyum shj melihat telatah anaknya itu. Badrul kemudiannya berkata......
Badrul : Jdi....sekarang ni kita nk pergi mana ?
Zain : Kita balik rumah saya lah. Dh alang2 tu, kamu semua bermalam lah kt sana.
Alicia : Tkpe ke, E. Zain.
Zain : Knp plk ?
Alicia : Ali kan masih bermusuh dgn saya. Klu dia dpt tahu yg kami bermalam kt rumah E. Zain, mesti dia akn marah
Zain : Pasal Ali tu.....nnti pndi2 lah saya uruskan. Paling penting sekarang, kamu spend time dgn Lisha. Lisha pun mesti x nk lpskan kamu pergi buat masa ni
Alicia memandang ke arah Alisha yg sdg memeluknya. Dia tersenyum dn mengusap kepala anaknya dgn lembut sblum berkata......
Alicia : Baiklah, terima kasih E. Zain 😊😊
Zain hnya membalasnya dgn senyuman. Kemudian, mereka pun mulakan langkah mereka menuju ke tmpt letak kereta.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Mereka akhirnya tiba di rumah Zain slps beberapa minit memandu. G. Rama, E. Bakar dn Badrul terpegun saat melihat rumah E. Zain itu.
G. Rama : Besarnya rumah tuan.
E. Bakar : Tu lah. Tk rasa besar sgt ke duduk bertiga dlm rumah ni tuan ?
Zain : Sblum Ali dgn Alisha dtg, mmg terlalu besar utk saya tinggal kt sini. Yelah, rumah besar tpi duduk sorang. Lps mereka dtg, terisi lah sikit rumah ni wlupun x semua.
Mereka semua hnya menganggukkan kepala mereka shj. Slps itu, mereka pun melangkah masuk ke dlm rumah mewah Zain itu.
Zain : Kt tingkat atas ada 6 bilik. 3 dripd 6 bilik tu, bilik saya, Alisha dgn Ali. Yg lain tu kosong. Saya dh bersihkan bilik yg kosong tu smlm jdi kamu x perlulah bersihkan lagi 😊😊
Badrul : Terima kasih tuan
Alisha : Mama, blh tk mama tidur kt bilik Lisha ? Lisha nk peluk mama masa tidur nnti
Alicia : Alolo nk tidur dgn mama ya. Blh sayang. Nnti kita tidur sama2 ya 😊😊
Alisha : Yeayy !!! Saaayang mama 😀😀
YOU ARE READING
Ejen MATA Misi : Kesetiaan Dan Kehancuran
FanfictionMengisahkan tntg Ali yg pakar dlm mencipta alat2 canggih. Dia merupakan anak kpd seorang peneraju dn ahli politik bernama Dr. Ghazali. Arwah ibunya merupakan seorang ejen teras tekno di MATA yg tlh pun terkorban. Pada suatu hari, Dr. Ghazali tlh dic...