Ali memandu keretanya ke Penang International School utk menghntr anaknya ke sekolah. Dlm perjlanan, mereka tdk berkata wlu sepatah pun. Hnya radio shj yg berbunyi ketika itu. Slps beberapa minit, mereka akhirnya tiba di sekolah. Gadis itu memandang ayahnya dn berkata......
Alisha : Papa, Lisha pergi dulu ya
Ali : Ok, hati2
Alisha membalasnya dgn senyuman. Dia kemudiannya membuka pintu utk turun. Namun, sblum itu dia berkata.....
Alisha : Papa.....terima kasih sbb sudi maafkan Lisha dn terima kasih sbb papa izinkan Lisha pergi ke sekolah semula 😊😊
Ali tersenyum saat mdngr kata2 anaknya itu. Dia mengusap kepala Alisha dn berkata...........
Ali : Sama2. Dh Lisha pergilah masuk. Nnti lmbt plk 😊😊
Gadis itu menganggukkan kepalanya. Dia mencium tangan ayahnya sblum melangkah kluar dri kereta. Ali kemudiannya pergi dri situ menuju ke tmpt kerjanya.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Alisha mengeluarkan buku matematik lalu letakkannya di ats meja dn bersedia utk memulakan pembelajarannya. Namun, kelibat Alicia masih tdk kelihatan wlupun sdh 15 minit subjek itu bermula.
Alisha : Mana mama ni ?
Xin Yi : Lisha, knp resah je ?
Alisha : Cikgu Alice x smpi2 lagi. Dh 15 minit dh.
Xin Yi : Huh !!! Awk x tahu ke ?
Alisha : Tahu apa ?
Xin Yi : Cikgu Alice dh.......ehh cikgu baru dh smpi
Alisha : Cikgu baru ?
Alisha toleh ke arah pintu hdpn kelas itu dn kelihatan Tuan Azman masuk bersama seorang cikgu lelaki berambut cendawan.
T. Azman : Assalammualaikum and good morning to our fellow students. As you can see, you guys will have the new Mathematics teacher. Sir, introduce yourself.
Lelaki itu menganggukkan kepalanya. Dia kemudiannya berkata.......
Salleh : Hi, my name is Salleh. Just call me Sally, ok ? S-I-L-L-Y 😚😚
T. Azman : Err thats Silly not Sally sir.
Salleh : Whatever 🙄🙄
Alisha yg kelihatan terkejut dgn kehadiran cikgu baru itu mula mengangkat tangan dn berkata......
Alisha : Mr. Principal, where's Miss Alice Wong ?
T. Azman : Miss Alice Wong already resign, Alisha
Alisha : No....it cant be. You must be kidding right 😨😨
T. Azman : No, im not kidding. I had already receive her resignation letter on my desk.
Gadis itu terkedu saat mndpt tahu yg ibunya sdh pun berhenti dri mnjdi cikgu di sekolahnya. Dia pun berlari kluar dri kelas. Guru baru berperwatakan lembut itu mula berkata.......
Salleh : Hey !!! Come back here !!!
Gadis itu berlari ke bilik guru menuju ke meja ibunya. Sesampainya di sana, kelihatan meja itu dipenuhi olh barang Sir Salleh bknnya Alicia.
Alisha : Tk....tk mungkin. Mama x kan buat Lisha mcm ni 😢😢
Alisha berfikir seketika. Slps itu, dia terfikir tntg laluan MATA di perpustakaan.
Alisha : Perpustakaan
Gadis itu segera berlari kluar dri bilik guru menuju ke perpustakaan. Sesampainya di sana, dia mula mencari2 buku " Lelaki Pujaan Wanita " itu. Namun....buku itu tdk dijumpai.
YOU ARE READING
Ejen MATA Misi : Kesetiaan Dan Kehancuran
FanfictionMengisahkan tntg Ali yg pakar dlm mencipta alat2 canggih. Dia merupakan anak kpd seorang peneraju dn ahli politik bernama Dr. Ghazali. Arwah ibunya merupakan seorang ejen teras tekno di MATA yg tlh pun terkorban. Pada suatu hari, Dr. Ghazali tlh dic...