Di Pelabuhan Cyberaya.......
E. Bakar baru shj tiba di pelabuhan itu. Dia berlari ke arah Khai, Moon dn Alicia yg sdg perhatikan Komeng dn konco2nya.
E. Bakar : Sorry lmbt. Lama ke korang tunggu.
Khai : Tkpe E. Bakar, kitorang pun baru smpi.
E. Bakar : Jdi apa misi kita ?
Alicia : Misi kita kali ni kita kena rampas C- Tech dri Komeng dgn konco2nya. E. Bakar tahu kan yg baru2 ni diorang berjaya merampas alat tu dri salah satu van
E. Bakar : Tahu. X silap diorang rompak van tu kt Lebuhraya Cyberaya kan ?
Alicia : Yup jdi general minta kita semua utk rampas balik C- Tech tu. Bahaya klu alat tu jatuh pd tangan yg salah.
Moon : Tpi.....mcm mana kita nk dptkan alat tu ? Dh lah ramai
Alicia memerhatikan kumpulan penjenayah itu dgn teliti sblum dia mula mengatur strategi.
Alicia : Seramai 12 org termasuk Komeng berada dlm gudang tu. Objektif kita cuma rampas van itu shj. Kita ada 2 jalan utk masuk ke dlm gudang. Satu di hdpn, satu lagi di belakang.
Khai : Maknanya kita kena berpecah ke mcm mana ? 🤔🤔
E. Bakar : Tk perlu buat mcm tu. Kita buat serangan hendap je
Moon : Huh !!! Blh ke ?
Alicia : Blh tpi kita kena ada strategi lah.
Mereka pun mula mengatur strategi mereka. Tnpa mereka sedar, seseorang perhatikan mereka dri jauh.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Komeng dn konco2nya sdg memeriksa C-Tech yg mereka rampas.
K1 : Byk ni Komeng. Kita nk buat apa dgn C-Tech byk2 ni ?
Komeng : Hehehe, memandangkan Abang Bear nk C-Tech ni dlm minggu dpn, kita gunalah dulu alat ni puas2.
K1 : C-Tech ni blh buat apa je ? Tngok mcm alat biasa je
Komeng : Alat ni mudahkan kita utk rompak bank. Blh tembak lps tu tahan lama plk tu. Klu kita guna alat ni, susahlah polis nk kalahkan kita.
K1 : Waahh ye ke. Mcm best je
Komeng : Lain kali dont judge a buku by its luaran
??? : Salah tu, sepatutnya, dont judge a book by its cover 😁😁
Komeng : Huh !!!
Komeng dn yg lain2 toleh ke arah suara itu dn trnmpk E. Bakar berdiri bersama Moon di salah satu kontena.
Komeng : Ishhh dia ni lagi !!! Bro sekalian, serang !!! 😡😡
Konco2 Komeng mula menyerang ke arah mereka. Namun, sblum mereka smpt menyerang, Alicia yg berdiri dri tingkat atas menembak konco2 itu dgn Blastiquenya. Byk konco2 Komeng yg tumpas. E. Bakar dn Moon mula berentap dgn kumpulan itu. Sementara itu, Khai yg dri tdi bersembunyi di sebalik timbunan kotak itu mula pergi ke arah van itu lalu masuk ke dlm. Dia cuba hack enjin dlm van itu.
Khai : Cepat2
??? : Kau nk buat apa haa ? 😈😈
Khai toleh ke tepi dn trnmpk Komeng sdg halakan pistol ke arahnya.
Khai : Alamak 😨😨
Sementara itu, Alicia, E. Bakar dn Moon masih lagi bertarung dgn konco2 Komeng. Slps beberapa minit, kesemua mereka pun tumpas.
E. Bakar : Akhirnya, kalah jgk diorang
Komeng : Siapa kata kitorang dh kalah ?!!
Ketiga2 ejen itu toleh ke arah Komeng. Kelihatan ketua gangster dn beberapa org konconya memegang kedua2 tangan Khai.
YOU ARE READING
Ejen MATA Misi : Kesetiaan Dan Kehancuran
FanfictionMengisahkan tntg Ali yg pakar dlm mencipta alat2 canggih. Dia merupakan anak kpd seorang peneraju dn ahli politik bernama Dr. Ghazali. Arwah ibunya merupakan seorang ejen teras tekno di MATA yg tlh pun terkorban. Pada suatu hari, Dr. Ghazali tlh dic...