PART 26 - Mentor dn Anak Murid

1.2K 73 62
                                    

Alicia melangkah masuk ke dlm rumah condominiumnya. Dia menutup pintu dn mula duduk di ats sofa. Wajahnya kelihatan terkejut seakan2 tdk percaya dgn apa yg dia lihat.

Alicia : Ejen Zain......hidup lagi ? Tpi mcm mana ?

Flashback on.......

Alicia dn E. Zain berlawan dgn pengganas di Menara Beta seorang diri slps E. Bakar, Moon dn Khai tewas di tangan mereka. Alicia menembak pengganas itu secara rambang tpi malang sekali dia tlh ditumbuk dn ditendang sehingga cedera.

Alicia : Erghhh !!!

E. Zain : Alicia !!! 😨😨

Ketua pengganas itu mengacukan pistol ke arah Alicia.

KP : Kau dh kalah. Sekarang tiba masanya utk kau mati 😈😈

Ketua pengganas itu mula mlpskan tembakan tpi ia tdk mengenai Alicia sebaliknya terkena pd E. Zain kerana lelaki itu menggunakan badannya utk melindunginya. Gadis itu terkejut saat melihat mentornya sdh pun tercedera.

Alicia : E. Zain !!! 😨😨

Alicia pergi ke arah E. Zain yg sdh melutut itu. Ketua teras neuro itu memegang perutnya yg sdh tercedera itu.

Alicia : E. Zain.....saya minta maaf 😢😢

E. Zain : Tk mengapa Alicia. Kamu x salah apa2 pun dgn saya

KP : Hahahaha sungguh mengharukan tpi malangnya korang dpt moment indah ni hnya seketika shj 😈😈

Ketua pengganas itu mengeluarkan alat berbentuk remote lalu menekan satu butang pdnya utk aktifkan bom.

KP : Aku dh aktifkan bom. Semoga berbahagia kt dlm ni........ergghh !!!

Ketua pengganas itu jatuh dn mula memegang kakinya disbbkan terkena tembakan dri E. Zain itu. Dlm keadaan yg cedera, dia mula berkata......

E. Zain : Alicia, bawa......ejen2 lain kluar dri sini

Alicia : Mcm mana dgn E. Zain ?

E. Zain : Saya akn hentikan dia dn cuba matikan bom itu.

Alicia : Tpi saya......

E. Zain : Alicia !!! Jalankan........protokol gegas

Kata2 ketua teras itu jelas mengejutkannya. Kemudian, dia pun memimpin semua ejen utk kluar dri situ. Semasa dia mahu kluar, dia memandang semula ke arah E. Zain yg sdg berlawan dgn ketua pengganas itu. Mahu shj dia pergi menolong mentornya itu tpi memandangkan E. Zain mengarahkannya utk pergi dri situ, dia terpaksa berbuat demikian. Slps dia berjaya melangkah kluar dri bangunan itu, satu bunyi letupan berlaku di bangunan itu.

BOOMMM !!!!

Alicia memandang bangunan yg sdh pun meletup dgn rasa sedih.

Flashback off.....

Alicia : Knp E. Zain tipu semua org yg dia dh mati ? Tk kan sbb peristiwa hitam tu kot ?

Gadis itu kemudiannya mengmbil telefon bimbitnya dn mula menelefon seseorang.

Alicia : Hello, papa. Icha nk ckp sikit ni
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

G. Rama, mentor dn ketua teras mengadakan perbincangan di HQ MATA.

E. Dayang : Jdi general....ada apa2 perkembangan berkaitan Ali dgn Alicia ?

G. Rama : Saya ada hubungi dia dn dia kata semuanya berada dlm keadaan baik buat masa ni cuma Alicia kata dia perlukan masa utk berhdpn dgn Ali. Puan tahu kan yg sblum ni saya pernah ckp yg Ali cuba nk lupakan Alicia.

Ejen MATA Misi : Kesetiaan Dan KehancuranWhere stories live. Discover now