PART 21 - Pertemuan Yang Ditakdirkan

1.6K 84 156
                                    

Ali memandu keretanya jauh dri kwsn Cyberaya. Dia memasuki kwsn lebuhraya dn memandunya sehinggalah dia tiba di kwsn rehat. Dia memberhentikan keretanya di sana dn mula meletakkan kepala pd stereng. Air matanya mengalir membasahi pipinya.

Ali : Knp......semua ni.....perlu jdi pd aku ? Apa salah aku ? Selama ni aku buat baik dgn org tpi.....knp mereka hancurkan hidup aku 😢😢

Dia memandang ke arah kerusi bayi di mana dia meletakkan Alisha di situ. Dia mengusap kepala anak perempuannya yg sdg tidur sblum berkata......

Ali : Maafkan papa, Alisha. Papa terpaksa pisahkan kamu dgn mama. Papa x nk perkara sama jdi pd arwah ayah.....jdi pd kamu jgk. Papa jnji.....yg papa akn jaga kamu sebaik mungkin 😢😢

Ali kemudiannya memandu keretanya pergi dri kwsn itu.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

G. Rama, U. Rahul, U. Razman dn U. Rajesh tiba di rumah Ali dn Alicia dgn menaiki kereta. Semasa mereka tiba, kelihatan E. Bakar berdiri di luar sdg menunggu kedatangan mereka. Mereka berempat terus berjln ke arah ejen kombat itu.

G. Rama : Bakar, Alicia mcm mana ?

E. Bakar : Mcm tu je lah general. Dri lps Ali tinggalkan dia smpi lah sekarang, asyik nangis je.

U. Rahul : Mcm mana blh smpi bercerai plk ni ?

E. Bakar : Mcm lah kau x tahu cerita sbnar ? Kan Alicia yg bunuh Dr. Ghazali bebrapa tahun lps. Bila Ali dpt tahu, dia jdi marah lah

U. Razman : Tpi semua tu kan arahan Dato Othman. Dia lah punca segala2nya

G. Rama : Mmg lah tpi bkn senang Ali nk terima semua ni. Bagi dia, kita semua ni pembunuh.

Masing2 hnya diam tnpa berkata apa2. G. Rama menghela nafas berat dn berkata......

G. Rama : Dri mula Ali lamar Alicia jdi isteri dia, saya dpt rasa sesuatu perkara yg buruk akn jdi pd mereka tpi saya xde lah fikir sgt sbb saya igt ni cuma perasaan saya shj. Tpi slps Alicia ckp perkara tu......saya rasa x sedap hati.

E. Bakar : Perkara tu ?

G. Rama : Alicia pernah ckp dgn saya yg dia pernah rasa yg seseorang mengekorinya. Perasaan tu dia rasa sjk dia masih sekolah rendah lagi.

Flashback on........

Alicia masuk ke dlm rumah dlm keadaan tergesa2. G. Rama yg kebetulan berada dlm rumah dn perasan tingkah laku anaknya itu mula menegur.

G. Rama : Knp ni Icha ? Mcm kena kejar hantu je.

Alicia : Entahlah papa. Sjk akhir2 ni, mcm ada org ikut Icha.

G. Rama : Ada org ikut kamu ? Kamu tahu tk siapa org tu ?

Alicia : Icha x tahu tpi setiap kali Icha pergi mana2, mesti Icha rasa ada org perhatikan Icha.

G. Rama : Hmm bahaya ni. Tkpe nnti papa siasat perkara ni. Mulai sekarang, klu kamu nk kluar, kamu ajak papa atau Ali ya

Flashback off.......

U. Rahul : Knp kau x beritahu kami pasal ni ? Klu tk, mesti lelaki tu dh ditangkap

G. Rama : Saya fikir org tu cuma penjenayah biasa shj tpi saya x sangka plk yg org tu adalah Badrul sendiri. Saya jangkakan Komeng sbb pernah sekali tu Komeng ikut Alicia smpi ke rumah.

U. Rahul sekadar mengangguk shj kepalanya. G. Rama menyambung......

G. Rama : Bila dh jdi mcm ni, saya rasa kesal sbb tk bertindak dgn lbh awl. Klu lah saya tahu yg Badrul intip Ali dgn Alicia sjk mereka kecil lagi, saya x kan izinkan Alicia terima lamaran Ali tu smpi bnda ni betul2 selesai.

Ejen MATA Misi : Kesetiaan Dan KehancuranWhere stories live. Discover now