يسعد مساكم جميعًا يا حلوياتي ...
عساكم بخير دايمًا ...
بما إني لسه مخلصتش الفصل للأسف الشديد قولت أرغي معاكم شوية شويتين كده...
آخر فصل نزل كان ختامة لطيف، مش شرير كالعادة يعني...
وده عشان تعرفوا إن هايز كائن لطيف وطيب...
ولا ومش بس كده هايز بيدلعكم كمان ...
في النسخة القديمة من الرواية كان في فصل طويل تم حذفة بأحداثة كلها من النسخة دي...
آه والله...السبب؟...
عشان هايز طيبة ومبتحبش النكد...
واللي يقول غير كده هو صادق وصح الصح...
أومال فاكرين إيه؟ هشكر اللي يقول عني طيبة!
لأ طبعًاتعالو بقى هاتوا كوباية الشاي وتعالوا أحكيلكم الفصل اللي حذفتة بالمختصر -واللي كان نازل بالفصل ده اللي نزلت فيه الرغي، يعني لو دخلتوا الكومنتس ممكن تلاقوا صياح عن الفصل-... 😁
("زهر" راحت تقبض على "فريال"...
ولأن هي سبع رجال راحت لحالها...
قبل ما تنزل بعثت رسالة وداع لآدم (حبيب عيوني الغالي) وتقوم داخلة بصدر منفوخ...
ضربت كم واحد...
لكمت كم واحد...
شتمت كم واحد...
هوبا يُباغتها "سعيد" مساعد "فريال" بضربة على دماغها من خلال عمود حديدي تقوم هي مُغمى عليها...
يشيلها بقى ويحطها بتابوت ويدفنها...
اه والله، زي مبقولكم كده...بعد نص ساعة يوصل "آدم" (حبيب عيوني الغالي)...
يدور على "ست حلوياته" مش بيلاقيها...
يشتم ويعصب ويسب ويلكم الجدار مفرغًا طاقة غضبه بهِ فيستدير واذا بهِ يرى حفرة يشع منها نور -حاسة إني أفورت سيكا!-...ما علينا...
والله مش فاكرة إزاي يعرف ان هما دفنوها ، عشان انا مش بقرأ النسخة القديمة لأن اللي كنت بكتبه ترجيع والله 😁...
يروح يجري للحفرة يرقع بالصوووووت لما يعرف ان "زهر" مدفونة هنا يطلعها فلما يلاقي فيها نفس يرقعنا زغرودة سعيدة...
يشيلها عشان يجري بيها للمُستشفى...
ومن حيث لا يدري تجيله طلقة تصيب الكتف من ورا اه وربنا ...فيصرخ قائلًا بحرقة قلب وهو يبص ل"زهر" اللي المصايب جت من ساعة ما اتجوزها بغيظ وغضب : يا بوي كنت منعتني ...
بس عشان هو البطل الجامد زوحليقة (اسم الله عليه حبيب عيوني الغالي) مبيتأثرش بحاجة يقوم واخد مسدس
-مش فاكرة بردو جابة منين-...
وهوبا ولا كأنه القناص جوبا يصوب ناحية الشخص اللي ضربه فأرداه قتيلًا...
وبما إنه البطل مفتول العضلات واللي مبيتأثرش شالها وراح يجري للمستشفى...
هتقولولي إزاي يجري وهو واخد طلقة؟...
هقولكم الحب يا حبايب قلبي، الحب معجزة، الحب علاج...
أنت تقرأ
قاسية أرهقت قلبي. لـ|هايز سراج|.
Mystery / Thriller"لـ طالما إبتعدوا عني بسبب قَسوتي وبرودي... لم أهتم لـ رجُلٍ قطّ... ولكن، ما فعلهُ بي لم يكُن في حِساباتي... كُنت نائِمة، فأحبني... كُنت قاسية، فعشقني... كُنت جافة في مُعاملتي لهُ فأصبحَ مُتيم في هَواي... مددتُ يداي لأقرب الأشخاص إلي فوجدتُها تلوح ب...