AYUNA dan Hanna menunggu insan yang mereka berjumpa dua minggu lepas di pejabat perundingan di Universiti Dongguk. Tujuan mereka ini sebenarnya mahu memberikan kata putus yang benar, tepat dan sahih. Tiada selindung-selindung dan tiada lagi main bertarik tali. Maka, perjumpaan mereka pun bermula dengan Ayuna.
P/S: Pertemuan mereka adalah pada waktu dan masa yang sama. Cumanya yang lain hanyalah tempat. Harap pembaca faham dan teruskan membaca. Ada apa-apa masalah, atau konflik, saya sentiasa ada di komen. Sekian.
Ayuna menunggu lelakinya tiba. Sementara itu, dia sempat bermain permainan Android ditelefonnya. Baru sahaja enak bermain, tiba-tiba ada orang yang agak 'sewel' merampas telefonnya itu dan dibalingnya ke lantai. Terbeliak mata Ayuna melihat telefonnya yang ketiga ditukar pecah berderai di lantai. Kepala didongakkan dan memandang orang yang jahat membanting telefonnya ke lantai itu.
"Kenapa? Nak marah? Marahlah sekarang." Selamba betul Tao bercakap. Wajahnya yang sengaja digarangkan, penampilannya yang memang sentiasa kelelakian membuatkan Tao kelihatan seperti pelatih menari universiti terbaik dunia. Kacak pula tu. Kegilaan ramai gadis-gadis barat.
"Kenapalah awak ni daripada dulu tak pernah nak berubah?! Tahu tak yang awak ni menyus..."
"Menyus apa? Ha? Menyusahkan?" Kening dinaikkan menghadap Ayuna yang seperti hendak menangis sahaja dihadapannya. Bukan dia sengaja nak baling telefon Ayuna yang dia dapat tahu, sudah kali kedua Ayuna membeli telefon yang sama. Sebab dia menukar telefon pun kerana pecah berderai. Kali pertama ketika Jackson merempuhnya suatu ketika dulu. Dia mendapat telefon baru hadiah lelaki itu. Lepas tu sewaktu Hanna mengamuk di Jepun dan membaling telefonnya ke dinding dan itu adalah kali kedua telefonnya pecah berderai. Yang ini, adalah kali ketiga pecah berderai di hadapan mata sendiri gara-gara teman lelakinya ini. Tidak tahulah lelaki itu mahu ganti ke tidak.
Ayuna diam dan menghempaskan punggungnya di atas kerusi kembali. Lemah kaki lututnya melihat perangai Tao yang seperti dirasuk ini. Nak je dia lari dari situ. Biar putih matanya!
"Are you miss me, jagi?" Soal Tao lalu melabuhkan punggungnya di sebelah Ayuna. Kaki disilangkan dan tangan yang lagi tadi di belakang di bawa ke depan. Tadi bukan main garang, ni dah baik pula!
"Bisinglah awak ni! Dahlah, baliklah sendiri. Saya nak balik U. Ada banyak class yang saya kena cancel. It's because of you!" Rungut Ayuna lalu bangun. Belum lagi dia melangkah, tangannya ditarik dan menyebabkan dia terduduk semula. Masalahnya bukan di atas kerusi, tapi dia atas riba Tao! Aduh! Masalah!
"Hei, apa awak ni?! Lepaslah! Tahu tak ni tempat apa?! Ini public! Malulah nampak orang!" Marah Ayuna dan cuba untuk bangun dari ribaan lelaki itu. Hari ini Tao agak pelik dan nakal. Tadi garang, bengis dan jahat. Ini tak alih-alih romantik, comel dan sweet pula. Naik pelik Ayuna yang menghadapnya.
"Alah, sekejap je. Nanti saya lepaskanlah. Emm... Ayuna," seru Tao lalu dagunya diletakkan di atas bahu teman wanitanya itu. Masih lagi teman wanita ya sebab hubungan mereka hanya digantung tidak bertali. Pergh, dah macam apa dah.
"Hmm..." pendek tapi penuh dengan persoalan di kepala. Orang yang lalu lalang bukannya memandang menyampah, tapi ada yang sanggup berdiri statik untuk melihat mereka berdua bercinta pula. Segan. Sangat segan!
Tao mengambil kotak sederhana besar yang disorokkan di belakang tubuhnya tadi dan diletakkan di tangan Ayuna. Ayuna terkedu melihat kotak itu.
"i... iPhone?"
Ya, kotak iPhone5s kini berada di tangannya. Apa semua ni? Dia langsung tidak faham. Bukankah tadi Tao yang membaling telefonnya? Tetapi kenapa ada gantinya pula? Bila masa beli?
YOU ARE READING
[COMPLETED] Always Be My Couple 항상 내 커플 한다.
FanfictionPaling taik pernah aku buat. 2015.