25. Vem gömmer sig under bädden?

11 0 0
                                    

Samtidigt i Rokkmokkskolan
(Tiden fungerar icke på samma sätt när man tidsreser så ingen har direkt märkt att Elin och Hedda är borta)

I nian går det en ung man som heter Kyki Rakkenskakk. Han är lite konstig och går jämt
runt med svart huvtröja, och han har school shooter frisyr. Han har också alltid svarta ringar runt ögonen och mjukisbyxor. Det ryktas att han är en knarkarlangare och han dricker öl och äter chebes.
I matsalen sitter han alltid helt själv och hugger med knivar i maten.

Jossan och Nettan sitter och läser "Okej" tidningar och äter bubbelgum i biblioteket när Nettan känner sig iakttagen. Hon vänder sig sakta om och ser att Kyki står och stirrar på tjejerna bakom bokhyllan med läskiga böcker...
Han står kvar i några minuter..sen går han förbi tjejernas bord. Han stannar en sekund och stirrar på Nettan. Han riktigt borrar ögonen i hövvet på henne och man ser ondskan i hans ögon..
Han försvinner ut ur bibblan och tjejerna kan andas ut.
"Han är så himla läskig" viskar Jossan. "Ja, det känns som att han vet allas hemlisar." säger Nettan.

I Rokkmokksskolan använder sig de coola eleverna av det nya chattprogrammet TTM (talk to me). Det vill säga dom som har dator hemma. Nettan har en rosa dator och på TTM heter hon pinkbaby123. Direkt när hon kommer hem sätter hon sig framför datorn och loggar in. Alkur och Elliot är online.
Hon ser att hon fått en vänförfrågan från en iwannabeyourmaster33.
Hon accepterar förfrågan och blir nyfiken vad det är för liten person som kontaktat henne?
pinkbaby123: Hej! Vem är du? 😁
iwannabeyourmaster33: en kille i skolan. jag ser dig varje dag.
pinkbaby123: vilken klass går du i?
Personen slutar skriva, sen börjar den skriva igen.
iwannabeyourmaster33: Vilka fina tapeter du har...
Nettan blir jätterädd och drar ner persiennerna. Hur kan personen veta hur hennes tapeter ser ut? Sitter den med en dator utanför hennes fönster och gömmer sig??
Då ser hon att hennes web Camera blinkar. Hon pustar ut och stänger av den, men hon är helt säker på att den var avstängd från början?
iwannabeyourmaster33: Ikväll kommer jag vara i ditt hus...
Nettan stänger av datorn med skakande händer. Vad är det som sker? Detta börjar bli läskigt. Och hon kan inte säga till sin pappa, för han kommer bara ta datorn ifrån henne och kalla henne för barnslig.
Sen skrattar hon åt sig själv. Hon ÄR ju faktiskt barnslig. Det är säkert Alkur som jävlas med henne, ingen fara alls.

Kyki ser sig i spegeln och tar djupa andetag. Ikväll gäller det. Han är ensam hemma den här veckan och har tillgång till sin pappas vapenskåp (han vet att nyckeln ligger i en vas ovanpå ett skåp i vardagsrummet)
Hans mål är Nettan. Hon är målet för hans hat-en snygg blond tjej som avvisat honom. Först ska Kyki åka i sin EPA traktor och skjuta ner alla han ser pga sin vrede för sex och alla tjejer som tackat nej till honom. Kyki förstår inte vad som är fel med honom? Hans föräldrar är rika som Krösus och han är charmig och smart. Han lyckades ju faktiskt lura till sig Nettans användarnamn på TTM. Hur han gjorde? Ha! Han kommer aldrig, aldrig avslöja sitt knep!

Han sätter sig i bilen och kör iväg från huset. Radion spelar hög heavy metal där de sjunger "The Roof the roof the roof is on fire we dont need no Water let the motherfucker buuurn burn motherfucker buuuurn"
Han sjunger med det högsta han kan när han genom gatorna kör det snabbaste han kan. En tjej som ser ut att va i 16 års åldern tittar irriterat på honom och han saktar in.
"Hörru slyna!! Gillar du inte min sångröst?" Han höjer sitt Ak47 gevär och tjejen inser vad som kommer hända. Hon faller ner på knä och börjar gräta och be om nåd. "Nåd! Nåd!"
Kyki skrattar och höjer volymen.
"COME ON PARTY PEOPLE"
Han avlossar ett skott som träffar tjejen i hennes boobs. Hon faller ner på gatan och panik uppstår när fler och fler skott börjar avlossas. Kyki skrattar ett djävuls skratt och man kan se ondskan i hans ögon.
"Din sablarns dåre! För bövelen!" ryter en äldre man. Kyki skjuter honom i snoppen och han faller till marken.
Sen kör Kyki vidare och lämnar alla skadade människor bakom sig. Han har dödat två och skadat fem.
Men nu styr han kosan mot Nettans boning. Han vet att hon bor i det rika området för han följde efter henne förra veckan.
"Nu ska du lära dig att älska mig!" skriker Kyki för sig själv.
Han stannar bilen en bit bort från Nettans villa lyx. Sen tar han fram Ninja dräkten han har i sin väska och byter snabbt om bakom en rodendendronbuske.
Han ser Nettan stå på balkongen i en rosa morgonrock, så han antar att det är dags för henne att gå till sängs.

Kyki höjer geväret men Nettan hinner gå in

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kyki höjer geväret men Nettan hinner gå in. Attans!
Kyki ser sig omkring och får se en nätdörr vid ena sidan av huset. Den borde man ju kunna gå in genom om man är skinny boi, vilket Kyki är.
Han smyger in genom dörren i sin trenchcoat och hör att någon är i närheten så han gömmer sig bakom en torktumlare. När stegen avlägsnats går han upp på övervåningen, för det verkar inte som att någon är i närheten...
Han smyger in i ett rosa flickrum (kan det vara Nettans?)
Kyki ser sig omkring och ser en dator stå på ett rosa skrivbord. Han går fram och klickar lite på den och TTM:s chattprogram kommer upp. Han ser konversationen mellan sig själv och Nettan och plötsligt hör han fotsteg utanför rummet. Han får panik och gömmer sig under den stora rosa himmelssängen och ser fötter gå på golvet. Tånaglarna är målade med rosa glittrigt nagellack vilket är jättefint.
Plötsligt öppnas dörren till rummet och en mansröst hörs. Nettan sänker volymen på teven där hon sitter i sin bädd.
"Det har varit en skottlossning i närheten av Rokkmokks högkvarter och dom uppmanar folk att hålla sig inne. Så håll dig inne"
"Ja pappsen"
Dörren stängs igen och Nettan höjer volymen.
Det är nyheterna och Rokkmoks nyhetsuppläsare berättar om att de inte lyckats fånga gärningsmannen. Kyki skrockar under bädden och volymen sänks på teven.
"Vad fan var det?" utbrister Nettan. Nyhetsuppläsaren fortsätter prata. "Vi har fått en fantombild på gärningsmannen. Om ni ser någon som ser ut som denne eller om ni vet ngt, tveka inte att höra av er"
Nettan känner hjärtat slå hårt när hon ser fantombilden som är slående lik Kyki från skolan. Läskiga Kyki! Kan det vara han?
Nettan slår av teven med fjärrkontrollen men släpper taget om den och den faller till golvet. Hon suckar och böjer sig ner för att ta upp den, den har halkat in under sängen.
"Tittut!" hörs Kykis mörka röst och Nettan skriker rakt ut. Kyki kravlar ut från sängen och tar stryptag runt Nettans hals. Nettan kippar efter andan och Kyki pressar upp henne mot väggen.
"Detta är ditt straff" väser han. Plötsligt slås dörren upp med en smäll och två vakter kommer in. "Vi är från insats styrkan!!! Släpp flicksnärtan och ge oss vapnet, annars flår vi dig levande!!!" ryter en av vakterna. Kyki släpper Nettan som faller till golvet hostandes.
Han slänger geväret framför sig och den andra vakten sätter handbojor på hans händer (okej var annars) och Kyki blir utsläppad.
Nettan grätar och skakar om vartannat. Hennes fader kommer in och håller om henne.
"Så så, allt kommer ordna sig. Nu har de tagit Kyki, han ska få betala för sina synder!!"

Två månader senare (vår tid) sattes Kyki i fängelse på livstid. När han fick domen stirrade han rakt framför sig med en tom blick som gjorde att domarens blod frös till den kallaste is i hans ådror.

Skolan! Where stories live. Discover now