Elin vaknar av att det låter massa i köket och hon förstår vad som ligger i luften. Idag, den 27 januari, är dagen med stort D! Hon blir 15 år! Hon har önskat sig:
En glittrig cdFreestyle
Hårspännen
Locktång
Ljusrosa klackskor med diamanter
Biljetter till Gröna Luuuuund!!! Eller LisebergDet är fredag,de är äntligen hemma från tidsresan och hon är 15 år. Kan det bli mycket bättre än så? Svar: nej. :)
Fredagar är oxå den kortaste dagen, de slutar 13. Idag ska de dock jobba på föreställningen hela dagen från lunch, så dom har inte de vanliga ämnena. Elin är lite besviken över det eftersom de har historia direkt efter lunch vanligtvis.
Elin sätter sig upp i bädden och drar ur papiljotterna ur håret. Hon lägger märke till att Hedda inte ligger i sin bädd, alltså är hon nog nere i köket och hjälper till inför firandet!
Plötsligt hör hon steg i trappen och tysta viskningar. Hon gör som hon alltid gör och låtsas att hon sover.
"Hurra hurra på din födelsedag!!" hörs Heddas röst. Pekko tänder lampan och lyset gör ont i ögonen >:(
Jammi hjälper Elin att sätta sig upp och hon får den traditionella födelsedagsbrickan med presenter och fika. Det finns tre paket på brickyyy, sen lägger Hedda tre större paket på bädden.
Fikat är: chailatte, två cupcakes och en bit cheesecake. Mums, mums vad gott.
Hedda och Elin äter varsin cupcake och sen öppnar Elin det första paketet (som mer är ett kuvert). Det är från hennes fader och innehåller 2000 riksdaler att använda till bästa förmåga. Hon tänker köpa Diamond paintings för allt, men det är en hemlis.
Heddas paket är avlångt och det är Elins efterlängtade locktång!! Den kan göra dom bästa Hollywood lockarna som finns.
Hedda får en stor kram. :)<3
"Sen har du fått lite blommor oxå! Eller ja, ganska mycket" säger jammi. Elin bara gapar när hon räcker fram buketten."Dom stod utanför dörren imorse" säger Hedda. Elin läser på kortet.
Grattis på 15 års dagen! Från din hemliga beundrare
PS: att vi hör ihop det har ödet bestämtElin rodnar. En hemlig beundrare! Så spännande! Sen öppnar hon dom andra paketen, men hon har svårt att koncentrera sig för hon tänker bara på vem det kan vara...
Hon får sin freestyle och den är i mörkrosa glitter. Till det får hon en Madonna skiva och en boy Machine skiva "in rememberance of Mange".
Hon får inte klackskorna men det gör icke nåt, för hon skrev mest upp dom på listan för att det lät fint och coolt.
Elin väljer outfit och fixar håret
YOU ARE READING
Skolan!
ChickLitHur är livet i åttan 1994 i ett litet samhälle där alla känner varandra? Vilka är vänner med vilka? Och vem blir kär i vem? Elin och Hedda är bästa vänner, och helt vanliga tjejer. Men de har hemligheter, och fler ska de bli när höstterminen i åtta...