First of all, I'm so sorry sebab lambat update. Maaf jugak sebab sat Haq la sat Mikhail la. Bila tak selalu update, I lupa. Sksks. Maaf ya.
"Delisha Arwani." Suara Haq memanggil aku. Kaki aku serta merta menghentikan langkah, mematuhi setiap percakapan seorang Haq Mikhail.
"Kau nak sangat kan tinggal kan aku? Baik." Aku mula menelan liur, susah! Jantung aku usah ditanya. Dari tadi tidak berhenti berdegup kencang.
"I am never let you go. Tak akan! Tapi, kau akan di madukan. Aku akan kahwin dengan Katriana." Aku tersentak mendengar setiap perkataan yang keluar daripada mulut dia. Aku dimadukan? No... no.
"Taknak. Saya taknak." Entan mengapa aku jadi lembik lutut. Terasa mahu rebah di dalam bilik ini juga. Kenapa dirinya tidak habis habis dipergunakan oleh Haq Mikhail? Adakah sebab dosa lalunya?
"I don't care. Kau taknak ke kau nak ke, kau kena terima. Aku letih pujuk kau untuk tak tinggalkan aku." Aku mengangkat muda memandang lelaki di hadapan aku ini. Sebelumnya dia kata dia sayang aku, sebelumnya dia kata dia peduli tentang aku tetapi harini dia jugak yang menghancurkan aku. Adilkah?
Air mata aku laju membasahi pipi. Teganya?!
"Kenapa menangis? Bukan ni ke kau nak, aku kahwin dengan Katriana kan." Lelaki itu mendekati aku dengan dua langkah. Aku tidak berganjak daripada tempat aku. Dengan penuh debaran, aku menangi setiap tingkahnya.
Tangan aku diambil dan di genggam. Sebelah lagi tangannya naik menghapuskan air mata yang tidak berhenti mengalir. Tubuh aku di tarik sehingga badan aku melekap di badannya.
"Kau cintakan aku?" Aku mengangguk lemah. Esakan aku semakin lemah apabila dia mula memeluk aku erat. Rapat. Sehingga bau badannya memenuhi rongga hidung aku.
"Dahtu kenapa nak cerai Del?" Suara dia macam putus asa dengan aku.
"Kalau kau tak nak dimadukan, stop fikir fasal cerai ke apa ke. Kita mula semula."
Aku tak boleh. Apa perasaan kau bila suami kau pernah tidur dengan perempuan lain? Suami kau cintakan orang lain? Hati suami kau ada orang lain? Kau itu pilihan kedua. Tell me, salah aku ke?
Tangannya mengusap belakang badan aku perlahan untuk menenangkan aku daripada esakan ini.
"Awak tak cintakan saya." Panggilan aku juga turut berubah kerana mahu melembutkan hati Haq Mikhail suapaya lepaskan aku. Aku cintakan dia tapi cinta tak semestinya memiliki. Kan?
"Aku akan cuba Del."
Sikit tak? Cause I malas..... tapi rindu nak update. I sebenarnya takdak idea. Korang bagitau I, apa del patut buat?!
YOU ARE READING
Crashed Glass
Romance"I tak pernah minta pun la untuk jatuh cinta dengan you! Tapi hati I ni yang degil nak jatuh cinta dengan you. Bullshit!" Bodoh! Aku menyesal. Perasaan apa ni sampai aku sendiri yang hancur? Adakah ini semua salah aku? Salah aku untuk jatuh cinta d...