2 : Quietly Existed

104 20 0
                                    

Poof.

Ryeon muncul secara tiba-tiba, tepat di meja tempat duduknya di dalam kelas yang masih tidak berpenghuni itu.

Memang awal lah, dalam jam 5 pagi dia kemari. Hari pun masih gelap, kampus tempat dia belajar itu pun masih tutup.

Inilah rutin harian Joo Ryeon sejak lama dia hidup bersekolah di dunia yang bercampur dengan manusia. Dah nak hampir 20 tahun.

" ... "

Ryeon merehatkan kepalanya di atas meja lalu dia tidur, melelapkan matanya tanpa sebarang gangguan.















__________

Clack.

Berpusu-pusu pelajar yang sekelas dengan Ryeon itu masuk ke dalam kelas.

Dan seperti biasa juga, mereka mengendahkan saja kewujudan Ryeon yang lena tidur di tempat duduknya di hujung belakang kelas yang terletak di atas.

Kelasnya itu begitu besar. Menempatkan hampir 50 orang pelajar di kampus itu.



" Oi, Taehyung. Rehat nanti, kau turun kantin tau. Diorang pun ada sekali. " ujar Jimin pada Taehyung sebelum lelaki itu berjalan pergi ditemani Namjoon setelah Taehyung mengangguk perlahan.

" Morning, Taehyung! " sapa pelajar-pelajar sekelas itu pada Taehyung. Lelaki itu senyum kecil dan melambai pada mereka.

Sambil itu, Taehyung membuka langkah menuju ke tempat duduknya. Di belakang kelas, bersebelahan dengan Joo Ryeon.

TBC

KTH ✔ [S1] BLOOD CONTRACT.Where stories live. Discover now