3 : Noticeable

93 22 2
                                    

" ..Make sure you do every single exercises provided inside the book. Class dismissed. "




Setelah professor yang mengajar subjek Inggeris itu melangkah keluar, kelas yang ramai dengan pelajar itu mula riuh.

Sekarang dah masuk waktu lain. Kalau ada pelajar lain yang kena pergi ke kelas subjek lain, mereka kenalah pergi.

Tapi bagi yang tiada apa-apa kelas lagi, mereka boleh chill. Rehat dan lepak dengan member.

Untuk Joo Ryeon, dia kena bergerak ke kelas lain untuk subjek Sejarah.

Membosankan. Gadis itu terasa penat setelah menguap terlalu banyak.

Beg digalas dan dia berura-ura untuk pergi, namun ditahan seseorang. Hujung baju cardigan hitam yang dipakainya itu ditarik oleh Taehyung.




" Kau nak pergi mana? " soal Taehyung.

Ryeon sekadar mengangkat kedua-dua keningnya. Mata menatap wajah Taehyung.

" .... "

" Oh, kau ada kelas lain lagi? "

Ryeon mengangguk. Nasiblah Taehyung faham walaupun Ryeon tak berkata apa-apa langsung.

" Okay, goodluck. " dan dengan itu, Taehyung lepaskan tangannya yang menarik hujung baju cardigan hitam yang sentiasa dipakai Ryeon.

Gadis itu terus berjalan ke kelasnya yang lain. Satu persatu langkah gadis itu diperhatikan oleh Taehyung dengan riak wajah yang tiada emosi.

Padahal.. dalam fikirannya, dia sibuk fikir pasal gadis sebelah meja dia yang terlalu senyap itu.


" Hampir lima tahun. Dia tak pernah cakap apa-apa. " ujar Taehyung sendirian.

TBC

KTH ✔ [S1] BLOOD CONTRACT.Where stories live. Discover now