16 : Sudden Burned Out

64 14 1
                                    

Clack.

Dengan perlahan, kaki Ryeon melangkah masuk ke dalam rumahnya.

Puan Joo dan Tuan Joo yang menunggu kepulangan anak tunggal mereka itu bingkas bangun mendekati gadis yang bergerak sama seperti zombie itu.

" Ryeon sayang... kenapa ni? Ryeon okay? " soal Puan Joo dengan nada suaranya yang kerisauan.

Dengan lemah, Ryeon mengangguk. Sungguh gadis itu rasa lemah yang teramat.

Mungkin disebabkan dia sudah gunakan banyak kuasanya untuk padam memori Jungkook dan Taehyung tentang kes dia telan darah dua lelaki itu kelmarin.

Ditambah lagi, banyak kejadian memenatkan terjadi pada dia hari ini.

Kesannya, dia letih. Kehilangan banyak kuasa, kekurangan tenaga dan hampir mati.



" Mari sini, sayang. " panggil Puan Joo setelah butang baju yang dipakai wanita tua itu dibuka sedikit, menunjukkan lehernya yang bersih itu.

Dengan tenaga yang berbaki sedikit dalam badan, Ryeon keluarkan taringnya dan menggigit leher ibunya.

Namun, gadis itu pengsan dalam dakapan Puan Joo setelah dua kali dia menelan darah ibunya.

" Ryeon..! "

Puan Joo memeluk si anak, manakala itu Tuan Joo sudah menggeleng-gelengkan kepalanya.


" Tiba masa untuk Ryeon berehat. " ujar Tuan Joo. Kepala Ryeon diusap lembut. Terkulai tubuh gadis itu dipeluk Puan Joo.

" Kita kena letak dia dalam keranda hitam di ruang bawah tanah dan tutup pintunya. " serius Tuan Joo mengarah.


TBC

KTH ✔ [S1] BLOOD CONTRACT.Where stories live. Discover now