02 -heart, please be nice

170 19 4
                                    

POV YOURA

Eeee bodohnya kau ni Youraa!!

Aku mengetuk kepala sendiri sambil menghadap ke arah lain. Rasa malu untuk bertentang mata dengan Jungkook. Lelaki itu kekal mendiamkan diri sambil menunggu pesanannya tiba.

"Here's your order sir" kata Jimin sambil memberi makanan yang Jungkook pesan tadi.

"Youra, kau nak balik naik apa?" soal Jimin pada aku yang sedang mengecilkan diri akibat malu yang bersisa. Apa? Ingat Choi Youra tak tahu malu ke?

"Awalnya kau halau aku balik"

"Mana ada halau, aku tanya je lah.. Nanti aku jugak yang kena hantar kalau kau takde transport" balas Jimin. Aku mencebikkan bibir. Dia tolong tak ikhlas selama ni!

"Tak tahu lah, pandai-pandai lah aku cari bas nanti" kata aku. Jimin menganggukkan kepalanya tanda faham.

"Aku hantar" celah Jungkook secara tiba-tiba. Kami berdua memandangnya serentak.

"Tak pernah-pernah kau offer nak hantar orang" kata Jimin. Aku menelan liur yang tersekat di kerongkong lalu tersenyum kelat. Kenapa aku rasa nervous nii.

"Eh takpe" balas aku. Kedengaran tawa Jimin meletus dari mulutnya.

"Yang kau tiba-tiba jadi baik ni kenapa?" soal Jimin yang masih mengetawakan aku. Aku menundukkan wajah. Nak je aku sumbat kepala Jimin dalam fish and chips Jungkook.

"Aku taknak hantar kau tau. Jungkook dah offer tu terima je lah halahh" kata Jimin lagi. Aku menjegilkan mata memberi isyarat padanya supaya berhenti bercakap.

"Thanks tau Jungkook. Jaga kawan aku ni baik-baik" kata Jimin lagi sambil menepuk-nepuk bahu Jungkook. Jungkook mengangguk kecil sebelum menyuap fish and chips ke dalam mulutnya.

••••••••••••

Dalam perjalanan, kami berdua banyak mendiamkan diri. Tak tahu nak berbual tentang apa. Lelaki ni memang langsung taknak bukak mulut untuk mulakan perbualan. Nak atau taknak memang aku yang kena mulakan perbualan dahulu.

"Jungkook" panggilku sebelum berdehem untuk menghilangkan rasa gugup di hati.

Jungkook menjungkitkan sebelah keningnya bagi membalas sapaan aku. Dia kemudian mengalihkan pandangannya semula pada jalan di hadapan.

"Err kenapa awak minum banyak sangat semalam? Macam mana awak boleh kawal diri awak?" soal aku bertubi-tubi. Aku memang nak sangat tahu macam mana lelaki ni boleh kawal diri dia tanpa mabuk walaupun minum banyak sebegitu.

"Tak tahu" balasnya ringkas. Aku mengetap bibir menahan geram.

Jungkook menurunkan sebelah tangannya dan meletakkannya di gear. Dia hanya menggunakan sebelah lagi tangannya untuk memegang stereng. Ini membuatkan dirinya kelihatan seperti badboy.

Wahai hati tolong jangan buat hal sekarang.

Aku bernekad untuk kekal mendiamkan diri. Biar Jungkook yang mulakan perbualan. Dia tak tahu rumah aku dekat mana, pasti dia akan buka mulut untuk bertanya.

Tetapi yang membuatkan aku pelik, Jungkook seperti sudah tahu jalan ke rumah aku.

"Rumah kau yang mana satu?" soal Jungkook. Aku memandang ke tingkap sambil menyorokkan senyuman. Revenge is real Jeon Jungkook.

SILENT IN LOVE | JJK ✔️Where stories live. Discover now