14 -confession

125 14 1
                                    

POV JIMIN

Wajah Youra yang sembab aku pandang dengan lama. Haih Jeon Jungkook tak guna.

"Jom" ajak Youra. Sedaya upaya dia cuba melarikan matanya dari aku supaya aku tidak nampak mata sembabnya tu.

"Kau okay kan?" soal aku. Tak sampai hati pulak nak teruskan benda ni.

"Okay je" balas Youra pendek. Kami berdua mula melangkah ke kereta aku. Aku memandu dengan penuh berhemah sehingga sampai di sebuah restaurant.

Saiz restaurant itu amat besar. Ramai orang suka dengan restaurant ni disebabkan kedudukannya yang berada di sebelah pantai.

Aku dan Youra berjalan masuk ke dalam restaurant itu. Seni dalaman restaurant itu sangat cantik dan kemas.

Aku kemudian menoleh ke arah kiri dan mendapati Taehyung dan Jin sudah berada di situ. Kami berbalas senyuman sebelum aku dan Youra mengambil tempat di meja yang betul-betul menghadap pemandangan laut.

"Aduh". Tangan aku automatik naik memegang perut. Wajah aku turut dikerutkan supaya kelihatan betul-betul sakit.

"Kau kenapa?" soal Youra.

"Perut aku sakit lah. Aku nak pergi toilet jap. Tunggu kejap tau!" teriak aku apabila jarak aku dan Youra sudah jauh.

••••••••••••

POV AUTHOR

"Now". Jimin menekan earpiecenya ke dalam telinga. Jin dan Taehyung memandang sesama sendiri lalu mengangguk serentak.

Sepasang pelayan lelaki dan perempuan mula datang mehampiri Youra setelah mendapat isyarat dari Taehyung.

"Hi Miss, sorry for bothering.. There's someone asked me to give this to you" kata pelayan lelaki itu sambil menghulur sejambak bunga pada Youra. Youra mengerutkan keningnya.

"Who is it?" soal Youra. Dia langsung tiada idea tentang penghantar bunga itu.

"Sorry we can't tell you that" kata pelayan perempuan itu pula sambil memberi Youra senyuman manis. Dia melayan Youra dengan penuh hormat sebagai seorang pelanggan istimewa pada hari ini.

"Do you mind if we ask you to come with us?" soal pelayan perempuan itu dengan suara yang sangat lemah lembut. Youra mengetap bibir seketika. Dia menjenguk untuk mencari kelibat Jimin. Malangnya bayang lelaki itu langsung tidak kelihatan.

"I'm sorry but i'm waiting for my friend. I can't just leave this table. He'll definitely come find me here". Youra menolak dengan cara yang berhemah.

"No need to be worry Miss. It was your friend who instructed us to pick you up" kata pelayan lelaki itu. Youra pada mulanya agak meragui mereka berdua. Namun Youra tetap mengikut langkah dua pelayan itu.

Setelah tiba di kawasan yang dibawa oleh dua orang pelayan itu, Youra tergamam melihat suasana di luar Restaurant itu. Rupa-rupanya, dua pelayan itu membawa Youra menuju ke pantai bersebelahan restaurant itu.

Paling mengejutkan, terdapat satu persiapan yang disediakan betul-betul di hadapan Youra. Youra menjadi pelik melihat semua persiapan itu. Gadis itu memandang dua pelayan yang membawanya ke sini dengan pandangan yang bingung.

"Enjoy Miss. Congratulations!" kata dua pelayan itu dengan serentak. Youra bertambah bingung. Persiapan di hadapannya dipandang sekali lagi. Tulisan 'Marry me' ditenung.

 Tulisan 'Marry me' ditenung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
SILENT IN LOVE | JJK ✔️Where stories live. Discover now