Handgemeen!! Introductie.

141 1 0
                                    

Sneak peak:

Ik zet met een zucht de zware boodschappen in de kofferbak van mijn geliefde Mini Cooper. Vrolijk meezingend met de radio rijd ik naar huis. Enigszins verbaasd kijk ik naar Marco zijn auto die al op de oprit staat. Even voel ik me teleurgesteld dat hij mij niet gebeld heeft om te zeggen dat hij al thuis is gekomen. Ik pak uit mijn tas mijn huissleutels  en ik loop naar de voordeur.

Opnieuw verbaasd kijk ik rond, in de gang staan twee koffers en naast Marco zijn schoenen staat een paar hoge hakken, waarvan ik zeker weet dat ze niet van mij zijn. 

Langzaam begint de situatie tot me door te dringen. Marco is inderdaad thuis, maar hij is niet alleen thuis. Voorzichtig loop ik de trap op naar onze inloopkast die gelijk naast onze slaapkamer is.  Ik hou me zo stil mogelijk en luister naar wat ik in de slaapkamer hoor. 

Een traan loopt over mijn wang bij het horen van de geluiden. Als ik niet beter had geweten dan had ik kunnen denken dat hij een sexfilm had aangezet. Op dat moment neem ik de beslissing. Ik moet weg, weg van hem, weg van mijn verdriet. Ik pak een van de sporttassen die in onze kast liggen en begin zonder geluid te maken mijn kleding in de tas te proppen. Ik zette de tas op de gang, mijn hele lichaam schreeuwt niet de slaapkamer in te gaan, maar mijn hoofd wil het zeker weten.

Zonder kloppen of roepen gooi ik de deur van de slaapkamer open. Een roodharige dame kijkt me geschrokken aan. Ook Marco zijn gezicht is vertrokken van schik. 

Ik zeg niets en draai me om. Op de overloop pak ik de sporttas van de grond en loop ermee de trap af richting de voordeur. Achter me hoor ik Marco roepen "Lieke, wacht!!"

Boos draai ik me om en kijk hem met betraande ogen aan "En waarom zou ik dat doen??!!". Daarna ren ik de trap af. 

Handgemeen! (Compleet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu