POV Lieke.
Het is half 8, half slapend kijk ik naar de nachtzuster die de overdracht geeft aan Saar. Er speelt een
glimlach op mijn gezicht. Het is de eerste nacht sinds lange tijd dat ik geen nachtmerrie heb gehad.
Saar: Goedemorgen.
Ik: Goedemorgen.
Saar: Jij bent vrolijk, goed geslapen?
Ik: Vandaag mag ik zonder te liegen zeggen dat ik heerlijk heb geslapen.
Saar: Dat is fijn. Wat gaat er vandaag allemaal gebeuren?
Ik: Ik ga ervan uit dat Michel langskomt om de papieren van de rechtszaak te bespreken. Vanmiddag komen mijn ouders even op visite. Vanavond heb ik rust denk ik.
Saar: En die knapperd van gisteren?
Ik voel mijn wangen rood worden en ik krijg het meteen warm.
Ik: Juliën, geen idee of hij vandaag nog langs gaat komen.
Saar grinnikt: Volgens mijn collega lag je dicht tegen je beer aangekropen de hele nacht.
Ik draai me naar mijn kussen en ik kijk even naar de beer die Juliën me heeft gegeven.
Ik: Misschien heb ik inderdaad zo goed geslapen door mijn cadeautje.
Saar: Ik ga je onder de douche sturen, ik moet je bed verschonen. Dan ben je weer fris en fruitig als je advocaat komt.
Ik: Ik ga al, ik ga al.
Saar: Breng ik je daarna je ontbijt.
Ik: Lekker met een kopje thee.Lachend loopt Saar de kamer uit. Ik verzamel mijn kleding en mijn toiletspullen en ga de badkamer in.
Na het douchen voel ik me weer helemaal fris, niet dat ik echt iets bijzonders aan heb ofzo. Ik draag een longshirt en een legging van Nike, maar het is comfortabel. Een voordeel is als de dokter dan iets wil controleren dan kan hij overal makkelijk bij. Ik kijk na het douchen in de spiegel en ik zie dat het blauw langzaam verspreid over mijn gezicht, maar het wordt ook allemaal lichter. Alles is al minder dik aan het worden en ik begin er steeds meer als mijzelf terug uit te zien.
Ik loop terug de kamer in en kruip onder mijn nu schone lakens. Op het tafeltje staat een dienblad met twee boterhammen en wat gemengd broodbeleg. ik sta even op om mijn appelsap uit de koelkast te gaan halen. Ook pak ik mijn grote mok van het aanrecht, dan hoef ik niet de hele tijd om een glas te vragen. Tevreden drink ik mijn thee en eet ik mijn boterhammetjes. Dan hoor ik een zachte klop op de deur, ik kijk op van mijn puzzelboekje.
Michel: Goedemorgen Lieke!
Ik: Goedemorgen Michel. Jij bent vroeg?
Michel: Ik had wel een bericht naar je gestuurd, maar ik denk dat je nog niet op je mobiel hebt gekeken.
Ik: UHM, nee Sorry!
Michel: Geen probleem. Moeten er nog controles gedaan worden?
Ik: Nee, die heeft de nachtzuster net nog gedaan. Saar komt alleen nog voor het middageten straks.
Michel: Zullen we dan de papieren even doornemen?
Ik: dat is goed. Ik zal blij zijn als het allemaal voorbij is.
Michel: Dat kan ik geloven!
Ik: Goed, waar gaan we beginnen?
Michel bukt en pakt uit zijn tas een dikke folder en zijn laptop. Ik draai mijn tafeltje zo dat hij zijn
JE LEEST
Handgemeen! (Compleet)
RomanceHet leven van Lieke wordt op zijn kop gezet als ze haar vriend betrapt met een andere vrouw. Het verhaal bevat stukken met huiselijk geweld, grof taalgebruik en erotische scenes. Lees mijn eerste upload voor een sneak preview. #4 in Student op 20-1...