6. Lazy Sunday! NOT!

25 1 0
                                    

POV derde persoon.

De zondag gaat als een roes voorbij. Brody slaapt zijn roes uit. Brody is niet stomdronken geweest en hij is gewoon naar huis kunnen lopen. Juliën had wel staan praten met wat meisjes, maar daar bleef het ook bij. Hij had totaal geen behoefte om meer te willen van dames. Brody daarentegen had wel staan zoenen, maar hij had het meisje niet mee naar huis genomen.

POV Juliën.

Op zondagmiddag word ik gebeld door een voor mij onbekend nummer. Slaperig neem ik op.

Ik [ Met Juliën]

De Vries [Met de Vries.]

Ik [Goedemiddag, wat kan ik voor u doen?]

De Vries:[Ik bel i.v.m. de zaak Lieke Polman]

Ik [Wie zijn zaak?!]

De Vries [U heeft een getuigenverklaring afgelegd i.v.m. een huiselijk geweld incident op de TU Delft.]

Ik [OH Ja klopt. Ik had alleen geen idee hoe de mevrouw heette].

De Vries [Nou, dan heb ik eigenlijk mijn antwoord al.]

Ik [Wat was de vraag dan?]

De Vries [Of u deze dame persoonlijk kende. De verdedigende partij denkt namelijk dat u en nog twee heren een relatie zou kunnen hebben met mevrouw Polman.]

Ik [Nee, ik ken de dame alleen van gezicht, omdat ze achter het leerlingloket bij ons op de uni werkt.

De Vries [De advocaat van meneer heeft meegeluisterd en dit gesprek is opgenomen. Bedankt voor uw medewerking.]

Ik [Graag gedaan.]

Brody is wakker geworden van mijn telefoon. Schaapachtig kijkt hij mij aan.

Brody: Waar ging dat over?

Ik: Over mijn getuigenis voor dat vrouwke van het leerlingloket.

Brody: Waar die vent helemaal van over de zeik ging?

Ik: Ja, zijn advocaat beweert dat we een relatie hebben.

Brody: Je kent haar nog niet eens.

Ik: Ja, dat zei ik dus ook tegen de rechercheur.

Brody: Vaag, dat ze dat kunnen denken.

Ik: Het zal een wanhoopspoging zijn om het bewijs te ondermijnen.

POV derde persoon.

Lieke gaat met haar ouders naar de Ikea en haalde daar alle spulletjes voor de keuken. Onder groot protest van Lieke betalen haar ouders de rekening aan de kassa. Haar vader vind dat ze wat van haar spaargeld op haar rekening moet laten staan.

Ook haalt ze samen met haar Pa nog verf. In de middag gaat ze met Nora naar het tuincentrum, waar ze plantjes voor het huis mag uitzoeken. 

Die avond is ze moe, maar ook gelukkig.

A/N:
Sorry voor het korte hoofdstukje. Maar het paste niet bij het volgende hoofdstuk.
Voordeel is nu wel dat ik twee hoofdstukken tegelijk publiceer.

Handgemeen! (Compleet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu