POV Lieke.
De frietjes waren heerlijk. Ik zit met Nora en de jongens bij Nora en Brodie thuis. Ja, het is nu officieel. Nora heeft haar huis opgezegd en ze staat officieel bij Brody ingeschreven. Juliën heeft zich bij mij ingeschreven, dus officieel woon ik weer samen.
Juliën stond erop dat hij als tweede bewoner zou komen te staan, omdat hij er als laatste bij is gekomen. Maar ook dat ik het meeste recht heb op het huis als het mis zou lopen tussen ons. Ik had er even een vreemd gevoel over gehad, maar al snel had ik het losgelaten. Hij is nog steeds de lieve jongen die mij altijd opvrolijkt.
Juliën komt naast me zitten op de bank en slaat een arm om mij heen.
Juliën: Hoe voel je jezelf schoonheid?
Ik: Moe, en blij dat het weekend is. En ook nieuwsgierig.
Juliën trekt een wenkbrauw op: Nieuwsgierig?
Ik: Ja, oh dat heb ik je helemaal nog niet verteld. Ik ben vandaag bij Dhr. Matisse geweest. Marco had nog een laatste brief aan mij geschreven.
Juliën schuift even op de bank dichter naar mij: We kunnen hem ook samen lezen als je dat wilt. er is vanavond toch niet veel op TV.
Ik grinnik: Vind ik een goed idee. Dan hebben de rest van de avond lekker voor onszelf.
Juliën knikt en grijnst: Dotjes van buren, wij gaan eens kijken of de bank in ons appartement net zo lekker zit als de bank hier.
Nora lacht: Ja, dat zal vast!! We zien jullie morgen wel weer, ergens in de loop van de dag!
Ik: Waarschijnlijk. Veel plezier nog vanavond en bedankt voor de frietjes. Het was lekker.
Nora: Graag gedaan!
Juliën heeft heel hoffelijk mijn jas al gepakt en samen gaan we de deur uit. Juliën doet de deur open van ons appartement en laat mij voorgaan. Ik schakel onderweg naar de woonkamer de lichten onderweg aan.
Juliën: Dorst?
Ik schop mijn schoenen uit en kijk hem met een glimlach aan.
Ik: Nee, maar een malibu-cola zou wel lekker zijn barkeeper.
Juliën grijnst: Komt eraan!!
Hij komt met twee glazen terug de kamer in gelopen. Ze lijken op elkaar, maar ik weet de de ene een Baco is voor hem en dat andere is mijn Mixje.
Juliën: Alstublieft Mevrouw.
Ik giechel: Dank u wel James.
Lachend kijkt hij me aan en ploft neer naast me op de bank. Ik neem een slok van mijn mix en geniet van de kokossmaak in mijn mond.
Juliën: Eerst de brief?
Ik knik en sta op. De brief zit nog in mijn werktas. Snel pak ik de witte envelop uit mijn tas en ga weer naast Juliën zitten. Mijn handen zweten een beetje en mijn zenuwen kan ik nauwelijks beheersen. Juliën legt een hand op mijn been. Ik glimlach naar hem en maak de envelop open.
Het sierlijke handschrift van Marco is meteen herkenbaar. Met een zucht begin ik hardop te lezen.
Lieve Lieke,
Bedankt dat je mijn boekje wilde lezen. Bedankt dat je mij hebt terug willen antwoorden.
Ik wist niet dat ik je zoveel pijn heb gedaan. Terwijl ik je boekje las, werd ik boos op mijzelf en ik schaam me dat ik je zo behandelt heb.
Ik kan mijn gedrag niet terug draaien. Ik weet dat ik door Dhr. Matisse veel heb geleerd over mijzelf en mijn fouten.
Met deze brief wil ik je laten weten dat ik nooit spijt heb gehad dat ik je heb leren kennen. Dat ik nooit spijt heb gehad dat we een relatie hebben gehad. Het had veel mooier kunnen eindigen als ik niet hebberig was geweest.
JE LEEST
Handgemeen! (Compleet)
RomanceHet leven van Lieke wordt op zijn kop gezet als ze haar vriend betrapt met een andere vrouw. Het verhaal bevat stukken met huiselijk geweld, grof taalgebruik en erotische scenes. Lees mijn eerste upload voor een sneak preview. #4 in Student op 20-1...