23. Dr Matisse komt verhaal halen!

26 1 0
                                    

POV Marco.

Dinsdagochtend, daar gaan we weer. Dr Matisse komt weer met mij praten. Ik zal weer braaf gaan zeggen wat hij wil horen.

POV Dr Matisse.

Dinsdagochtend, drie weken geleden heb ik met Lieke gesproken. Dat heeft mijn gedachten en zicht op Marco en Marjanne verandert. Ik heb afgelopen week met Marjanne gesproken en haar geconfronteerd met het bericht dat ik weet dat zij en Marco via de telefoon contact hebben. Ze schrok, maar ontkende niet. Dat is de reden dat ik vandaag tijdens mijn gesprek met Marco zijn cel laat doorzoeken. Natuurlijk moet ik hem dit melden, ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren. Verder heb ik Marjanne uitgenodigd om mee te kijken via camera naar het gesprek dat ik met Marco ga hebben. Ik weet dat ik nu druk kan zetten op hem, en ik hoop dat er barsten gaan ontstaan in zijn geduldige uiterlijk. Vandaag ga ik hem ruw uit zijn comfort zone halen. Vandaag is het tijd om het masker af te zetten.

Marjanne loopt op mij af en ze geeft mij een hand. Een van de bewakers neemt haar mee naar de videokamer. Met de andere bewaker spreek ik af dat ik op de knop druk als de situatie escaleert.

Dan ga ik de kamer binnen en ik begin mijn spullen klaar te leggen. Mario zal zo wel gebracht worden.

POV Marco

Een zachte klop op mijn celdeur geeft aan dat het tijd is voor mijn afspraak. Opvallend is dat het voor mij nu twee weken geleden is dat ik dr Matisse heb gesproken. De laatste keer waren zijn vragen veel minder dwingend en meer als een goed gesprek tussen oude bekenden. Hij zal inzien dat er niets met mij aan de hand is zeker?!

Glimlachend loop ik achter de bewaker aan. Ik weet dat ik Marjanne mag zien na mijn gesprek. Dat heeft ze me via mijn telefoon vertelt. Ik grinnik, een telefoon die ik helemaal niet mag hebben. De deur van de spreekkamer gaat open en dr. Matisse zit al op zijn vaste plaats met zijn papieren voor zich. Ik glimlach, dit wordt een makkie.

Ik: Goedemorgen Dokter.

Dr Matisse: Goedemorgen Marco, ga zitten.

Ik: Dank je wel.

Dr Matisse: Hoe gaat het met je? Het is immers al twee weken geleden dat we elkaar gesproken hebben.

Ik: Het gaat goed. Ik ben vrij ontspannen.

Dr Matisse: Goed zo.

Dr Matisse geeft de bewaker een teken dat hij de deur mag sluiten en op de gang mag wachten. De deur valt in het slot, Dr Matisse kijkt me met een ontspannen glimlach aan.

Dr Matisse: Zo, ik heb een paar vragen en opmerkingen voor je vandaag. Ben je bereid daar eerlijk antwoord op te geven.

Ik: Natuurlijk.

Dr Matisse: Ook als het over Lieke gaat?

Ik: Ja hoor, geen probleem.

Dr. Matisse zet zijn voice recorder aan. Wat mijn verbaasd want dat heeft hij al een paar weken niet gedaan.

Dr. Matisse: Oke, nou daar gaan we. Denk je nog wel eens aan Lieke?

Ik: Ja, Bijna dagelijks.

Dr. Matisse: En op wat voor manier denk je dan aan haar?

Ik: Hoe fijn onze relatie was, dat ze een geweldige gesprekspartner was. Eigenlijk net als wat Marjanne nu is.

Dr. Matisse: Denk je dat zij nog aan jou denkt?

Ik: Ik hoop van wel, want ik weet dat ze veel van mij houdt.

Dr Matisse: HIELD, Marco. Ze hield van je, tot ze jou en Marjanne betrapte.

Handgemeen! (Compleet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu