09.06.2011
" Evet arkadaşlar süreniz başladı. " Gözetmenin sesiyle beklemeden kitapçığımda sosyal sorularını açıp çözmeye başladım.
Denemelerde hangi sıra ile çözüyorsan aynı sıra ile çöz.
Kafamda alice'in sesi yankılandığında bunun dikkatimi dağıtmasına izin vermedim.
En kolay sosyali çözüyordum bu yüzden hep ilk ondan başlardım.
Sınavda her dersten 25 soru vardı yani toplam 100 soru. Süre ise maalesef 120 dakikaydı.
Umarım yetiştirirdim.
Okuduğum her soruyu çok fazla düşünmeden kitapçıkta hızla işaretlemeye başladım .
Vay canına denemelerdeki sosyal sorularından daha kolaydı.
Ne ara bittiğini bilmediğim sosyal sorularını kodlama kağıdına işaretlemeye başladım.
Gözlerim bir kitapçık bir optik arasında gidip geliyordu.
Nihayet soruları kodladığımda Korece sorularına geçtim.
Açtığım sayfa ile derince yutkundum.
Sorular fazla uzundu.
İçime büyük bir nefes çekerek soruları okumaya başladım. Fark ettiğim şey ise soru uzunluklarının tamamen göz yanılması olduğu. Çünkü soru içerikleri aşırı basitti. Muhtemelen öğrencilerin ilk başta gözü korksun ve yaparken endişe etsinler diye böyle yapmışlardı.
Bu dersin de sonuna geldiğimde sekiz boşum olduğunu fark ettim.
Alice'in dediği gibi ilk okuyunca anlamadığım sorulara tekrar dönmemiştim , çünkü böyle üzerine gittiğimiz zaman daha çok kafamız karışıyormuş. Sonra tekrar dönersek bakış açımız farklılık kazandığı için daha rahat çözermişiz.
Sanırım Alice'in gerçekten bana bu sınavda büyük bir yardımı dokunacaktı çünkü neredeyse 52 dakika gibi bir sürede sözel kısmı bitirmiştim.
Kolayı başardın şimdi sıra zorda Yoongi.
Daha önce de yaptığım gibi matematiği sona bırakarak fen sorularını çözmeye başladım.
Soruların çoğu kolaydı fakat iki tane hücre bölünmesi sorusu vardı ki gerçekten beni uğraştırmışlardı.
Son soruya geldiğimde karşıma kocaman bir sayfa çıktı.
Hassiktir.
Fen sorusu mu paragraf sorusu mu bu ya?
Hafiften endişe ile bedenim titrerken sakin kalmak adına elimdeki kalemi masaya bırakıp bir kaç dakika sakinleşmeyi bekledim.
Eğer sınavda ani heyecan yaparsan sonrasını düşün. Bütün yaz boyunca uyuyabileceğini, rahat olacağını.
Kafamın içinde tekrar yankılanan ses ile kendime gelerek kalemi elime aldım ve fenin son sorusu olan kaldıraç sorusunu çözmeye başladım.
Yaklaşık iki dakikanın sonunda soruyu çözmenin verdiği hisle üzerimden yük kalkmış gibi hissettim.
Beklemeden bu soruları da optiğe kodladım.
Ellerim titrediği için bu işlem biraz uzun sürmüştü fakat sonunda bitmişti.
Gözlerim saate iliştiğinde matematik sorularını çözmek için tamı tamına 50 dakikam vardı.