SPECIAL TEASER 06

36 1 0
                                    

Dah lama tak keluar...

#AryanSefhia buat comeback jap... ^_^


"BA. Ma."

Lelaki itu berjalan masuk usai beri salam. Lihat kedua orang tuanya ralit menonton TV, kaki lansung dihala ke arah mereka.

"Ha, Aryan. Baru pulang?"

"Iya, ba."

Aryan salam Pak Aryawan dan Ibu Dian. Tubuh yang terasa lelah dihenyakkan ke sofa.

"Telat pulangnya, Ryan?"

"Lagi ketemu sama klien, ma."

"Makan malemnya apa udah belum? Kalau belum, mama minta Mak Minah siapin."

"Nggak perlu. Aryan udah makan bareng sama kliennya tadi."

"Ya, udah. Kalau gitu lansung naik ke kamarnya sana. Istirahat. Muka kamu udah capek banget itu!"

Aryan angguk. Memang hari ini dia benar-benar penat. Kalau dapat bantal, silap-silap terus belayar. Pantas blazer dan beg kerja dicapai. Tak sabar nak mandi then terjun ke tilam. Untung tadi dah solat isyak awal-awal.

"Aryan naik duluan, ma, ba. Sefhia lagi di atas?"

"Sefhia? Nggak rasanya."

Niat Aryan tebantut. Badan yang baru nak bangun, kembali terduduk.

"Maksud mama, apa? Terus, dia lagi di mana? Apa mama tertinggal di butik sana?"

"Isk! Kamu ngaco apaan, sih! Masakan mama mau ninggalin dia di butik!"

"Habis, di mana lagi?"

"Kayaknya istri kamu itu lagi di kolam sana, Ryan. Selesai makan malem tadi baba lihat dia lansung ke sana. Ambil angin malem barangkali."

Aryan tarik nafas lega. Ingatkan dah tak ada.

Blazer dan beg kerja kembali diletak. Hilang terus rasa nak tidur yang memuncak-muncak. Segera lelaki itu bangun.

"Loh! Ini mau ke mana ini? Katanya tadi lagi mau naik ke atas, kan?" tegur Ibu Dian.

"Nggak jadi."

"Terus, mau ke mana?"

"Lihat Sefhia."

Aryan buru-buru keluar. Langkah diatur ke kolam renang. Ternyata telahan babanya memang benar. Sosok Sefhia sedang duduk termenung seorang menghadap kolam.

"Bikin apa malem-malem di sini sendirian?" sapa Aryan sebaik berdiri di belakang.

Sefhia terpempan. Hilang segala lamunan dek teguran berkenaan. Tak ada bunyi, tak ada signal. Tiba-tiba dah terpacak kat belakang. Macam halimunan.

"Kamu lagi bikin apa?"

"Nothing."

"Bisa aku temanin?"

Sefhia tak bereaksi. Angguk tak, geleng apalagi.

Ah! Aryan tak peduli. Bagi tak bagi, lelaki itu duduk saja atas kerusi.

"Mikiran apa kamu? Duduk sendirian doang begini. Terus lagi menung. Hmm? Apa punya masalah?"

Sefhia geleng kepala.

"Tapi menungnya kok malah serius."

Gadis itu terus menyepi.

"Kalau kamu punya masalah, mau sharing, aku ada di sini."

🍂 ReLaKu PuJuK  (Published) 🍂Where stories live. Discover now