CHAPTER 30

47 4 0
                                    

Chapter 30 & 31 for today.....


JARINYA ligat menggelecek bola ke lantai gelanggang. Crossover, behind the back, between the legs, reverse. Sebahagian teknik dribble atau kelecek berselang-seli dipamerkan.

Puas menggelecek, tumpuan kini berpindah pada aksi jaringan. Bola terus dibawa ke luar kawasan lengkungan. Sesaat dua membuat control dribble, dengan tangkas lelaki itu bergerak melakukan lay-up ke arah keranjang.

Gol terhasil!

Bola digelecek ke dalam gelanggang semula. Kali ini dia nak cuba teknik jaringan berbeza.

Dari tengah gelanggang, lelaki itu berlari sambil lakukan speed dribble ke dalam kawasan lengkungan. Tubuhnya melompat. Bola dilontar kuat ke dalam keranjang sebelum kedua tangan bergayut pada besi jaring.

Dan akhirnya... dia berjaya melakukan slam dunk!

Seraya, bergema satu tepukan.

"Whooaaa! Amazing, amazing! Kau tetap hebat macam dulu, bro. Fantastic!"

Aryan kerling Wafri. Senyuman kecil lantas diberi. "Nggaklah."

"I meant it. Gaya slam dunk kau masih berbisa!"

Aryan tersenyum lagi dengan pujian Wafri. Bola yang bergolek keluar gelanggang diambil lalu digelecek kembali.

"Jam berapa mula latihannya?"

"Half and hour maybe. Ada yang belum sampai lagi."

Aryan sambung beraksi. Sebagai warm up sebelum bermain bersama team Wafri.

Dah lama juga dia tak turun padang. Sibuk memanjang. Kebetulan petang Sabtu itu ada masa terluang, jadi dia datang.

"How's everything so far?"

"Maksud lo?"

"Keadaan rumah kau."

"Good."

"Hubungan Sefhia dengan orang tua kau?"

"Orang tuaku lagi happy. Cuman Sefhia... lo ngerti sendiri."

Wafri angguk perlahan. Faham dengan kata-kata Aryan. Malah segala yang berlaku sejak orang tua Aryan pulang rakannya itu dah ceritakan.

"Kau dengan Sefhia pulak, macam mana?"

"Okey."

"Okey aje?"

Pergerakan Aryan serta-merta terhenti. Sejenak, lelaki itu berdiam diri.

"Kau gaduh lagi dengan dia?"

"Dia nggak setuju sama rencana pernikahan itu."

"Dah agak dah! So, macam mana sekarang? Kau tetap nak teruskan?"

Sebuah keluhan berat dari Aryan kedengaran.

"Aku nggak sanggup kecewakan harapan orang tuaku, Ri. Lebih-lebih lagi mamaku."

"Aku tahu. Tapi macam mana dengan kau? Sefhia? Aku dapat rasa perkahwinan kau orang nanti takkan sama macam orang lain, Ryan. Dengan sikap Sefhia yang dingin macam tu. Silap-silap nanti, seorang ke utara seorang ke selatan jadinya. Kau nak macam tu?"

"Mau bikin gimana lagi, sih. Aku nggak punya pilihan."

"Ada. Tapi kau yang cari nahas! Hisy... menyesal pulak aku pergi sebut pasal plan kahwin tu kat kaulah! Kalau aku tahu nak jadi macam ni, sumpah aku tak cakap!"

🍂 ReLaKu PuJuK  (Published) 🍂Where stories live. Discover now