Epilog

16.2K 370 29
                                    

  "Kejap sayang kejap

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Kejap sayang kejap."kata Nadhir mengusap belakang Nadim yang sudah meracau untuk turun.

Semenjak boleh berjalan dua tiga langkah ni tak boleh nak dukung.Asyik nak berjalan je kerja!

"Sayang oi lambat lagi ke? Pengantin baru pun dah siap."kata Nadhir.Rafi dan Ima yang sudah siap tergelak kecil.

"Kejap la adui abang ni."gumam Syifa.Tudung dipinkan dengan kemas di bahagian bahu.

"Sayang.."pinggang Syifa dirangkul dari belakang.Syifa menoleh memandang Nadhir yang segak mengenakan suit sama padan dengannya.

Syifa menoleh memandang Nadhir yang segak mengenakan suit sama padan dengannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Abang handsome."kata Syifa mencuit dagu Nadhir.Nadhir tersengih malu.

"Syifa cantik sangat-sangat."kata Nadhir memandang tubuh Syifa yang tersarung dress bewarna emerald green tema majlis perkahwinan Rafi dan Ima.

"Jom lah.."ajak Syifa apabila dia sudah selesai.

"Kejap, abang nak cium sikit."kata Nadhir menutup kedua-dua mata si kecil sebelum mencium bibir isterinya.

PAP

"Abang ni gatal!"kata Syifa geram.Nadhir tergelak sebelum menjerit sakit apabila Nadim mencakar pipinya.

"Aduh sakitnyaaa!"kata Nadhir.Jari Nadim digigit manja.

"Dia nak turun abang dukung dia kenapa."kata Syifa.Nadim diturunkan lalu dipimpin kemas tangan kecil itu.

  "Haaa jom dah lambat ni hah!"kata Rafi membetulkan suit di tubuhnya sambil sebelah tangan mengenggam tangan isterinya erat.

  "Alamak."

  "Semenjak dari semalam kau akad nikah tangan memang tak boleh terpisah eh?"kata Nadhir.Rafi tersengih sambil sebelah kanan dijongketkan.

  "Jom turun dah lewat ni ha."kata Dato Fadli.

Tiba di dewan terus majlis dimulakan dengan Rafi dan Ima melangkah masuk ke dalam dewan menuju ke pelamin yang tersergam indah.

  "Syifa!"Hajah Zaitun melambaikan tangan ke arah Syifa.

  "Umiii!"tubuh tua itu didakap erat.

  "Umi baru sampai ke?!"soal Syifa.Hajah Zaitun mengangguk sambil menunjuk kunci kereta ditangan.

  "Aduh, semenjak boleh drive
sendiri ni kemain eh."kata Syifa.

  "Sayangku Syifa."tangannya digenggam seorang dari belakang.

  "Haih la suka umi tengok kamu berdua ni.Berseri-seri kalau pengantin baru."kata Hajah Zaitun.Nadhir tergelak kecil.

  "Mana Nadim?"soal Syifa pelik.

  "Dia dengan kawan abang, ada anak dara dekat sana.Dah pandai mengorat anak dara orang dah sayang."kata Nadhir.

  "Perangai abang lah tu."kata Syifa.

  "Eh kita pula, umi dah makan belum ni?"

  "Haa nak pergi makan dah ni ha.Lepastu nak naik pelamin jumpa pengantin baru."

  "Makan banyak-banyak eh umi jangan malu-malu."kata Syifa.Hajah Zaitun mengangguk.

  "Nadim!"terjerit kecil Syifa melihat Nadim yang selamba mencium pipi Qeiza anak rakan suaminya.

  "Aip apa kiss anak orang ni! Biasa dia!"marah Nadhir.Mata dijengilkan ke arah Nadim.Mulut Nadim tercebik-cebik mahu menangis.

  "Hahaha sian dia.Janganlah marah dia."kata Muqriz.

  "Entah tengok Qeiza ni tersengih je."kata Qeyla isteri kepada Muqriz.

  "Tak boleh kang besar jadi playboy pula.Cium anak dara orang sana sini."kata Nadhir garang.

  "Mammmaaaaa!"jerit Nadim sebelum memeluk Syifa.Syifa tergelak.

  "Nadhir! Ambil gambar family jom!"jerit Datin Faida.Nadhir mengangguk.

  "Bro, kita orang pergi dulu eh.Makan jangan malu-malu."kata Nadhir.Muqriz mengangguk laju.

  Sampai di atas pelamin, Syifa berdiri bersebelahan dengan suaminya yang mendukung Nadim.

  Rafi dan Ima cantik sama padan ditengah Encik Fadli dan Datin Faida.Norlia di sebelah Datin Faida.

  "Satu, dua dan tiga!"

  "Freestyle!"jerit jurugambar yang ditugaskan untuk menangkap kenangan mereka di hari tersebut.

  "ALHAMDULILLAH."para tetamu sudah mengundurkan diri.Syifa duduk di sebelah Nadhir yang sedang menidurkan Nadim.

  Bahu Nadhir diurut perlahan-lahan.Nadhir yang menoleh terus menarik tangan Syifa lalu dicium.

  "I love you."kata Nadhir.

  "Dah tidur dah?"Dahi Nadim dicium sekilas.Nadhir mengangguk.

  "Jom la bawa dia naik."

"Kejap sayang."tangan isterinya digenggam.Syifa kembali duduk.

"Abang nak ucap terima kasih sebab sudi beri abang peluang kedua.Abang tahu abang tak layak dapat peluang kedua dari Syifa sebab abang,"

"Abang hina sayang.Abang fitnah dan abang benci sayang dengan arwah papa dulu."

"Abang menyesal sebab tak pernah hargai bidadari ni dalam hidup abang."

"Walaupun dulu syifa Bukan Pilihan Hati abang tapi percayalah, abang cintakan Syifa sangat-sangat."

  "Abang cintakan sayang sepenuh hati abang.Terima kasih sebab sudi lahirkan anak abang dan sekarang,"tangan mengusap perut Syifa.

  "Kandungkan benih abang.InsyaAllah selama Syifa mengandung kali ni abang akan balas balik setiap detik Syifa sakit masa mengandungkan Nadim."kata Nadhir.

Birai mata Syifa sudah bertakung dengan air mata.Dia sedih, bahagia semuanya ada.

  "Terima kasih abang."

  "Macam mana abang tahu Syifa pregnant ?"soal Syifa pelik.Nadhir tersenyum.

  "Siapa je yang tak pelik bila isteri singa abang ni berubah jadi kucing miang."kata Nadhir terhambur ketawa.

  "Abang ni.."

"Takdalah, abang tengok pregnancy test atas singki minggu lepas."

  "Terima kasih sayang.."

  "Sama-sama abang, ni semua takdir yang sudah tertulis."Nadhir tersenyum sebelum menarik wajah isterinya mendekat.

Dahi isteri dikucup lama.Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah kau satukan kami.InsyaAllah, aku takkan sia-siakan peluang ni.Aku akan bahagiakan Syifa sehingga nafas terakhir aku.

Mata mereka saling merenung antara satu sama lain.Masing-masing berbicara meluahkan perasaan di dalam hati.

Zidan, saya takkan pernah lupakan awak.Terima kasih sebab dah tolong saya selama ni.Berbahagialah di sana Zidan.Bidadari Syurga bersama mu.

Terima kasih sahabat.

—TAMAT—

Bukan Pilihan HatiWhere stories live. Discover now