BAB 20 🌼 (Flashback)

610 16 0
                                    


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


AISYAH yang baru saja menamatkan panggilan telepone dengan Adam itu mendongakkan kepalanya memandang sosok tubuh yang menutup langsir diwadnya itu, Senyuman terukir dibibir saat sosok misteri itu berpaling menghadapnya.


Huq Aisyar...

"Mama kau mana?" soal Huq Aisyar memecahkan keheningan diantara mereka. Punggung dilabuhkan diatas kerusi yang berada disisi katil Aisyah.  "Ma-mama keluar jap solat,"  jawap Aisyah dengan suara bergetar. Bibir digigit menahan debar dihati.

Dah kenapa dengan aku ni? Tak pernah-pernah rasa macam ni bila berdua dengan lelaki.

Huq Aisyar mengganguk kecil seraya berdehem. Cuba mencari topik untuk berbual dengan Aisyah setelah sekian lama tidak bersembang berdua. Tetiber kekok .

"Haa..."

"Awak sihat?" Aisyah yang sedar telah memotong percakapan Huq Aisyar itu menunduk, malu... Arg!

"Ya Sihat, err kau?" tangan Huq Aisyar spontan menarik selimut yang menutupi kaki Aisyah. "Kaki ni dah okey? Bila boleh discaj?"

"Tak sihat." Huq Aisyar mengerutkan dahinya mendengar jawapan dari Aisyah itu. Tak sihat?

"Orang sakit... Sakit rindu," kepala semakin ditundukkan menahan malu. Tangannya yang hendak menepuk bibir sendiri itu digenggam kuat.

Tolonglah jangan malukan diri sendiri Cah! Tolong, Hais! 

"Rindu siapa pulak engkau ni? Sakit-sakit pun mengada." Aisyah memandang Aisyar laju, seriuslah?

Tak tahu atau buat-buat tak tahu dia ni? Aku rindu kau-lah,Hesy!

"Eh dia ni! Kau saja je kan buat-buat tak tahu?!" marah Aisyah. Bantal dibelakangnya diambil lalu dipeluk kasar. Tanda marah.

"Betullah aku tak tahu gile. Kau rindu siapa?" usik Aisyar. Dagu licin Aisyah dicuit-cuit.

"Hesy janganlah!" jerit Aisyah perlahan seraya menepis tangan Huq Aisyar itu.

"Hahaha maghoh?" usik Aisyar.

"...Yela-yela aku minta maaf, aku pun rindukan kau juga." luah Huq Aisyar kepala Aisyah diusap kasar.

"Tipulah." gumam Aisyah. Muka dipalingkan dari memandang wajah kacak Huq Aisyar .

"Eh betullah! Kau ingat aku ada masa main tipu-tipu ni em?" Kedua pipi Aisyah dipegang lalu dipalingkan agar memandangnya. "Maaf ya? Aku pun rindu kau." Aisyah memandang redup mata Huq Aisyar mencari sesuatu yang dia sendiri tidak pasti.

Kejujuran kah?

"Betul?" Huq Aisyar tersenyum nipis.

"Betul sayang," Bibir mungil Aisyah yang kemerahan seakan menarik perhatiannya. Tanpa sedar.

Please... Love Me Back ! Where stories live. Discover now