AISYAH hanya mampu memerhati Huq Aisyar yang duduk ditaman hospital itu dari jauh. Kenapa dengan tunangnya itu?
Teringat kejadian petang tadi. Disaat semua bersiap untuk makan malam. Tiba-tiba saja abi Mirinda jatuh rebah.
Habis kalut semua pergi hospital. Time tu Huq Aisyar baik lagi, tapi kenapa lepas Huq Aisyar masuk kedalam wad Abi Wahid.
Tunangnya itu terus berubah sikap?
'Aku ada buat salah lagi ke?' Fikir Aisyah.
Huq Aisyar didekati. Lalu jemari Huq Aisyar digenggam. Membuatkan lelaki itu tersentak. Namun hanya dibiarkan tangan mereka bertaut rapat.
"Hubby... Are you okey?" Huq Aisyar hanya mengganguk kecil serta tersenyum nipis sebagai jawapan.
"Em... Muka handsome ni nampak serabut je," kata Aisyah lalu sisi wajah tunangnya itu diusap.
Huq Aisyar memandang tepat kemata Aisyah. Kata-kata Abi Wahid tadi bermain dibenaknya.
"Abi risau..." Huq Aisyar pantas memandamg wajah Abi Wahid yang kian pucat seperti mayat hidup.
"Kalau abi dah takde nanti, siapa nak jaga anak abi?" Huq Aisyar mencapai tangan berkerut Abi Wahid. Lalu menjawap perlahan.
"Jangan risau, Aisyar akan jaga Inda seperti adik sendiri." entah sejak bila dia mengelar Mirinda seperti itu. Tapi tak apalah.
Abi wahid tersenyum dalam batuk kerasnya itu. Wajah Huq Aisyar ditatap. "Abi baru saja jumpa kamu, tapi Abi tahu hati kamu baik. Boleh tunaikan satu permintaan Abi?" ntah kenapa hati Huq Aisyar berdegup laju. Tapi demi kesehatan Abi wahid.
Huq Aisyar hanya mengganguk kecil. "InshaaAllah," gumam Huq Aisyar.
"Halalkan Mirinda,"
Huq Aisyar kembali tersedar dari lamunnya apabila Aisyah menepuk bahunya itu. Wajah Aisyah ditatap bingung.
"Tengok tu, termenung! Kesian Cah cakap sorang-sorang tadi." rengek Aisyah. Badan dipusing membelakangi Huq Aisyar.
Merajuk lah konon.
"Haha sorry, meh sini meh. Hubby layan." Huq Aisyar tergelak kecil. Badan Aisyah dipusing agar menghadapnya.
Mulut Aisyah yang mencebik itu dicubit perlahan. "Eee sakitlah!"
"Haha buat muka lagi. Siapa suruh?"
"Hubby!"
"Hahaha yeye, jom kita balik." Ajak Huq Aisyar tangan kecil Aisyah digenggam.
"Balik rumah kita ke?" Huq Aisyar menggeleng.
"Rumah Mirinda-lah, Dia sorang-sorang je kat rumah tu."
YOU ARE READING
Please... Love Me Back !
Romance"Mirinda binti Abdullah, aku ceraikan kau dengan talak Satu!" Disebabkan satu peristiwa. Hidup Huq Aisyar berubah 100%. Hidupnya kini hanya untuk anaknya Putri Fatini. "Mama, Mama!" Jerit Putri Fatini seraya memeluk erat betis seorang perempuan...