AISYAH Mengeluh berat, haih aku ni baby sitter Putri Fatini ke atau Huq Aisyar? Yang dia ni pun tak reti kerja ke?
"Amboi mengeluh nampak? Tak ikhlas eh temankan aku shopping ni?" ujar Huq Aisyar. Pelik memandang muka Aisyah, monyok je dari tadi. Dah kenapa?
Aisyah menghadiahkan Huq Aisyar jelingan tajam. "Dah orang tu sibuk paksa orang ikut dia, lagi mau tanya kah?"
"Heh kau-kan pekerja aku, so kau kenalah ikut cakap aku. Nah bawak ni." kata Huq Aisyar seraya menghulur Beg doraemon milik Putri Fatini kearah Aisyah.
"Tak nampak ke saya tengah bawak plastick ni?" Rungut Aisyah. Apa dia fikir dia chef ke? Nak beli barang basah banyak-banyak?!
"Ah saya tak nampak saya tak nampak." Balas Huq Aisyar lalu meninggalkan Aisyah berseorangan ditengah shopping komplex itu.
Aisyah merungut perlahan. "Hesy taguna betul! Sampaikan hati dia buli aku yang comel ni?!"
"Eh Encik Huq! Tunggulah!" jerit Aisyah tanpa memperdulikan orang-orang disekelilingnya. Lantak doranglah nak fikir apa pun!
Aisyah berhenti betul-betul disebelah Huq Aisyar. Terkaku memandang Seseorang yang berada dihadapannya kini. Mata wanita itu bergenang. Sebelum berlari menerpah kearah Aisyah.
"Aisyah..." Tangis Wada. Memeluk erat tubuh kaku sahabatnya itu.
"Isk, isk aku rindu kau..." Tangis Wada lagi.
Aisyah segera membalas pelukan sahabatnya itu sebelum turut mengalirkan air matanya. "A-aku pun rindu kau juga.." Aisyah cuba menahan esakannya.
"APA dah jadi dengan kau sekarang ni? Kau kerja kat mana?" soal Wada sebaik saja mereka melabuhkan diri dikerusi yang terletak direstaurant KFC itu.
"Aku okey je, sihat macam selalu. Aku kerja jadi-" Belum sempat Aisyah menghabiskan kata-katanya, Wada telah memotong laju.
"Anak siapa ni? Bila kau kawin Wey?" pintas Wada.
Buk!
"Haduh sakitlah babyk!" Carut Wada perlahan seraya mengosok lengannya yang ditepuk kuat oleh Aisyah.
"Hah merepek lagi, kan dah mendapat!" marah Aisyah.
"-Aku kerja jadi baby sitter sekarang ni, and inilah budak yang aku kena jaga tu. Comel kan?" Wada menggangguk teruja. Tangannya naik mengusap pipi bulat Putri Fatini yang memandangnya sejak tadi.
"Comel siak! Macam anak panda je dia dalam pelukan kau tu. Eeee anak siapa wey?" tanya Wada teruja.
"Anak.."
"Ehem, sorry im late... Banyak sangat orang kat kaunter tadi." membulat Mata Wada memandang Huq Aisyar yang berdiri dihadapannya sambil menyusun makanan mereka itu. Wait-wait jangan cakap???
YOU ARE READING
Please... Love Me Back !
Romance"Mirinda binti Abdullah, aku ceraikan kau dengan talak Satu!" Disebabkan satu peristiwa. Hidup Huq Aisyar berubah 100%. Hidupnya kini hanya untuk anaknya Putri Fatini. "Mama, Mama!" Jerit Putri Fatini seraya memeluk erat betis seorang perempuan...