Bab 8 🌼

746 53 0
                                    



"MACAM mana Kerja dik? Okey?" soal Adam sebaik saja melabuhkan dirinya disebelah Aisyah yang tengah kusyuk menonton rancangan tv3 itu. Aisyah memandang Adam sekilas sebelum kembali memandang kearah kaca tv yang bersaiz sederhana itu.

"Okey je.. Comel gila budak tu, rasa nak gigit-gigit!" jawab Aisya bersama senyuman lebar apabila mengingati telatah Putri Fatini yang mencuit hati!

"Ouh, bapak budak tu dah jumpa?" Senyuman Aisyah segera mati apabila mendengar soalan Adam.

"Hmm belum lagi."

"Haik? Dah seminggu kot adik jadi baby sitter anak dia. Takkan tak jumpa lagi?" tanya Adam dahinya berkerut memandang Aisyah.

Aisyah mengeluh perlahan. " Memanglah dah seminggu, tapi Aisyah kan kerja jam8:00 pagi pastu balik jam6:00 petang. Abang ingat daddy Putri tu tak kerja ke? Tak busy?"

"Hehe tapi takkan dia taknak tengok kot macam mana rupa Baby sitter anak dia? Ni kalau dia tahu baby Sitter anak dia cun melecun macam ni. Mesti dia melekat je kat rumah!" usik Adam. Aisyah tergelak kecil.

"Haha apalah abang ni, ada-ada... Je! Abang fikir orang kaya macam tu nak ke dekat Aisyah yang bukan siapa-siapa ni? Dah lah Handsome orangnya."

"Ooo jadi adik kenal dia lah?" Aisyah menggangguk kecil.

"kenallah, instafemes kot."

"Instafemos? Apa tu? Kumpulan dance ke?"

Buk!

"Haduh!" Adam mengosok lengannya yang ditumbuk oleh Aisyah itu. Mak haih kuatnya...

"Hah merepek! Boss Aisyah tu dia macam terkenal kat media sosial. Hah!" dengus Aisyah. Ni lah padahnya kalau abang kau tak main Ig . Instafemes pun dia tak tahu. Haih...

Adam tersengih. "Ooo terkenal. Lain kali cakap lah terkenal! Abang nak tengok gambar dia boleh?" pinta Adam. Aisyah segera mencapai Iphonenya yang berada dimeja kecil diruang tamu itu lalu menekan-nekan mencari gambar Huq Aisyar yang di'save' nya tempoh hari. Nama je kerja dekat Rumah mr. Gentle, tapi belum jumpa lagi. Kalah Perdana menteri busy dia! Hesy.

"Nah!" hulur Aisyah. Adam mengambil Iphone Aisyah sebelum menatap gambar yang terpampar discreen iphone milik Aisyah itu.

Dum!

Ini... Tak! Tak mungkin!

Aisyah memandang pelik muka Pucat Adam. "Abang okey tak?" soal Aisyah perlahan.

Adam segera berdiri lalu mencapai kunci kereta dan pergi meninggalkan Aisyah yang terpinga-pinga memandangnya itu. "Eh abang? Nak pergi mana tu?!" laung Aisyah. Terkejut melihat tindakan tiba-tiba Adam.

'Haih... Macam-macamlah abang ni!'



ADAM memberhentikan keretanya dibahu jalan sebelum meraup mukanya kasar. Ya Allah kenapa lelaki tu kena muncul balik?!

Kenapa boss adik dia lelaki tak guna tu?!
Macam mana kalau lelaki tak guna tu rancang nak apa-apakan adik dia lagi? No! Dia tak akan benarkan lelaki tu bertindak ikut suka hati dia lagi! Lepas dia suka hati masukkan adik aku kat penjara dulu. Dia ingat dia boleh buat suka hati dia lagi ke lepas ni? Adam tak akan benarkan. TAKKAN!

Adam beristighfar perlahan setelah menyedari rasa amarannya menguasai hati dan mindanya. "Astaghfirullahalzim.. Maafkan aku ya Allah, aku terlampau ikutkan perasaan." ucap Adam sendiri lalu bersandar perlahan dan memejamkan matanya.

Please... Love Me Back ! Where stories live. Discover now