AISYAH memandang nota kecil yang berada ditangannya lalu memandang kembali pagar dihadapannya. Fuh pagar je dah tinggi melangit!
'Hun91' desis hati Aisyah. Hmm betullah rumah ni lah rumah majikan aku. Eh salah bakal majikan!
Ting tong!
Aisyah menekan beberapa kali butang merah yang berada disisi nombor rumah tersebut.
"Hesy! Ada orang ke takde ni?!" bebel Aisyah seraya mengusap perlahan dahinya yang basah dek peluh. Menyesal pulak datang tengah hari. Haih...
"Kamu Aisyah kan?" Aisyah memandang seorang wanita yang memanggilnya dibalik pagar itu.
"Hah, Ya-ya saya Aisyah." jawab Aisyah laju lalu meletakkan tangannya didada. Wanita tersebut tersenyum lalu membuka pagar besar itu.
"Mari kita masuk, Puan Nia uda nunggu didalam. Aku Linda Orang Gaji part time dirumah ni." Linda menghulur tangannya kearah Aisyah. Segera disambut huluran tersebut.
"Saya Aisyah Hehe." Sengih Aisyah. Macam mana dia nak kenalkan diri kalau perempuan bernama linda tu dah tahu nama dia? Heh.
"Ayuh Aku bawak kamu berjumpa Puan Nia, moga-moga puan Nia terima kamu bekerja disini. Ada kawan deh aku nanti." Aisyah hanya tersenyum mendengar kata-kata Linda itu. Harap-harap aku dapat kerja ni. Aamiin!
*
'SO macam mana?' tanya Farhan didalam talian.
"Macam mana apa?" soal Huq Aisyar
'Hesy! Adik membe aku tu-lah dah jumpa belum? Chantik tak?'
"Belum. Aku busy hari ni, so aku biarkan je mama aku interview dia." jawab Huq Aisyar mendatar. Tangannya menyelak perlahan kertas kerjanya.
"By the Way... Thanks tau carikan aku baby sitter tu, nanti aku belanja kau makan kat mamak" sambung Huq Aisyar. Kedengaran Farhan tertawa kecil didalam talian.
"Mamak eh? Kedekut betul anak dato Hun Ailim ni. Wey aku nak bagitahu kau ni, bulan depan aku balik sana tapi tak sure lagi lah."
"Kau memang, dari tahun lepas asyik cakap 'Nak balik sini' tapi takde nya pun kau balik." perli Huq Aisyar. Huq aisyar memandang pintu bilik officenya yang diketuk itu.
"Halah kau ni, macam tak tahu kerja aku macam mana. Aku janji tahun ni aku balik malaysia okey sayang?"
"Sayang kepala hotak luh, dah lah aku busy ni bye!" Jawab Huq Aisyar seraya mematikan talian.
Mesej from : Farhan si kayu. 🤪
Hanjeng Luh! Kau matikan macam tu je erk?!
🤬🖕Huq Aisyar hanya membuka mesej dari Farhan sebelum mematikan iphonenya.
Mesej From : Farhan Si kayu. 🤪
Astaga kau bluetick macam tu je mesej aku? Kau fikir bluetick tu indah ke bodo?!
Huq Aisyar tergelak kecil melihat mesej yang baru dihantar oleh Farhan tersebut. Best juga payung-payung bluetick ni. Kenapa aku baru tahu?! Hahahahha.
'Masuk!' laung Huq Aisyar dingin apabila mendengar pintu bilik officenya sekali lagi diketuk.
"Sorry Boss, but mr. Fakrul." Huq Aisyar menayangkan tangannya kemuka PA nya tanya berhenti.
"Keluar. Suruh dia masuk," arah Huq Aisyar dingin tanpa memandang Wajah PA nya yang bernama Jennie itu.
Jennie hanya mendengus perlahan melihat kedinginan Boss nya itu. Sombong! Selama dua tahun dia bekerja sebagai PA kepada Huq Aisyar belum pernah lagi dia melihat lelaki itu tersenyum. Gelak? Apantah lagi. Memang haram!
YOU ARE READING
Please... Love Me Back !
Romance"Mirinda binti Abdullah, aku ceraikan kau dengan talak Satu!" Disebabkan satu peristiwa. Hidup Huq Aisyar berubah 100%. Hidupnya kini hanya untuk anaknya Putri Fatini. "Mama, Mama!" Jerit Putri Fatini seraya memeluk erat betis seorang perempuan...