"Eeem~" selimut ditarik hingga menutupi seluruh tubuhnya tanpa sedar...
Bibir tersenyum penuh kepuasan. Entah mimpi atau benar-benar terjadi.
'Bercinta' dengan Huq Aisyar semalam membuatkan Aisyah hendak melayang keawan. Hah indahnya dunia~
Dan tanpa dia sadari. Huq Aisyar dibilik mandi tengah meraup muka berkali-kali menyadari kesilapannya semalam, Menyesal. Disebabkan marah! Tanpa sedar tubuh Aisyah dijadikan tempat ea memuaskan nafsu.
Hah Huq Aisyar apa yang kau dah buat?!
Wajahnya yang menahan amarah ditatap kesal dibalik cermin dibilik mandi itu. "Kau bodoh Huq! Bodoh!" makinya kediri sendiri.
Huq Aisyar keluar dari bilik Mandi. Dan spontan matanya naik memandang tubuh Aisyah yang baring membelakanginya diatas katil bersaiz Queen itu. Nafas dihembus perlahan.
"Kau kena janji Huq, kau kena bertanggungjawap!" warningnya kediri sendiri. Rasa bersalah didalam dirinya semakin menebal apabila melihat Aisyah membetulkan selimut yang menyelubungi dirinya itu. Kaki melangkah kearah katil. Dan pantas memeluk tubuh kekasihnya itu.
Kata-kata maaf dibisikkan ditelinga Aisyah sebelum keduanya terlena. Seorang ditemani mimpi indah. Manakalahnya seorang lagi tidur dengan keadaan serba salah.
**
AISYAH pantas berlari membuka pintu besar rumah dato Hun Ailim, apabila mendengar bunyi ketukan. Bibir tersenyum lebar melihat figura dihadapannya.
"Nenek!" Tubuh puan Sri jasmin dipeluk erat.
"Arg rindunya...." jerit Aisyah keriangan. Puan Sri Jasmin hanya tersenyum nipis melihat perangai 'comel' cucu menantunya itu.
Sejak melihat aisyah pertama kalinya. Puan Sri Jasmin sudah jatuh sayang. Lebih-lebih lagi apabila mengetahui Aisyah itu adalah anak Badrul . Lagi bertambah-tambah sayang wanita tua itu dibuatnya.
"Apa kabar sayang? Nenek dengar kamu baru balik holiday dengan Huq, seronok?" ujar Puan Sri Jasmin. Kepala Aisyah diusap kasih.
"Em? Seronok! Seronok sangat-sangat!" balas Aisyah riang. Tangan Puan sri Jasmin ditarik kedalam.
"...Aisyah ada oleh-oleh buat Nenek tau! Special one tau! Nenek je yang Aisyah belikan. Yang lain tak!" puan Sri Jasmin spontan tergelak kecil.
"Boleh pulak macam tu? Merajuk mummy kamu nanti." balas puan sri jasmin.
"Halah takpe, mummy okey je... Lagipun Aisyah dah janji, nanti honeymoon Aisyah dengan Huq, Aisyah belikanlah oleh-oleh yang special untuk mummy!"
YOU ARE READING
Please... Love Me Back !
Romance"Mirinda binti Abdullah, aku ceraikan kau dengan talak Satu!" Disebabkan satu peristiwa. Hidup Huq Aisyar berubah 100%. Hidupnya kini hanya untuk anaknya Putri Fatini. "Mama, Mama!" Jerit Putri Fatini seraya memeluk erat betis seorang perempuan...