"Lepas Mai habis angkat barang masuk ke bilik tu, ajak Fauzan makan tengah hari sama,"kata Mama dan aku terus letak kotak dekat tangga.
Aku pandang kiri kanan. "Nak buat apa, biar jelah dia balik,"bisikku. Risau takut ada yang dengar.
"Jangan nak mengada, ni hujung minggu and dia tolong angkat barang lagi, apa salahnya belanja makan,"kata Mama. "Dah pergi angkat and lepas ni terus pergi,"sambung mama dan tinggal aku dekat tangga.
Argh! Stress somehow weekend aku yang sepatutnya just tolong mama pindahkan barang ke rumah end up stuck with Fauzan sekali. Nak dipendekkan cerita, aku kena send some urgent document tapi aku tertinggal laptop dekat office. Since still pagi aku ingat sempatlah sebelum Mama and Abah sampai ke KL. So aku decide pergi office buat kerja and then bila diorang dah sampai, aku akan pergi ke rumah sewa tu, but somehow si Fauzan ada dekat office and demand nak hantar ke destination. Of course Fauzan kan jenis tak terima NO. Senang kata dari pagi sampai nak ke tengah hari ni, dia stuck dengan aku and family aku. Plus sekarang Mama siap ajak makan sama.
"Kenapa tak cerita kat Abang Maz yang Mai dah ada boyfriend?"tanya Abang Maz bila aku sampai ke tingkat atas.
Dia pandang aku dan sengih, sepatutnya Kak Ros datang tapi dia ada hal dekat Terengganu and tak dapat join.
"Tolonglah dia kawan je,"balasku dan letak kotak tu dalam bilik Mama and Abah.
Rumah ni bagus perabot dia pun cantik je, senang kata kalau susun baju and buku sikit terus nampak home sweet home gitu.
"Dik, mana ada kawan sanggup sacrifice weekend dia nak tolong angkat barang, plus cara dia tengok Mai pun abang dah tahu,"kata Abang Maz.
"Urgh, you are not helping,"
"He likes you kan?"
"Soooo?!"marahku dan terus turun tangga.
Aku boleh dengar dia gelak.
"Maz Mai turun jom pergi makan,"jerit Mama.
Urghh! Someone save me.
~~~
Aku tak tahu macam mana aku dapat survive for 2 hours of lunch together with Fauzan and my family. But I guess berjalan dengan lancar consider takda orang bukak cerita why my boss is having lunch or even tolong pekerja dia punya family untuk pindah.
"Byee, see you soon,"kata Fauzan yang sandar di kereta, di depan pintu pagar rumah sewa aku.
"You are so annoying,"kataku bila nampak dia sengih.
Dia tahu aku tak suka situation ni, boleh dia senyum!
"Well, abang Maz cakap if I want to be in this family, I have to be very good at being demanding and annoying,"balas Fauzan dan senyum.
"What are you talking about Fauzan?"tanyaku dan buat muka.
Seriously lagi lama aku layan dia ni, buat aku sakit jiwa.
"I'm tired of waiting,"balas Fauzan selamba dan masuk dalam kereta sebelum aku sempat balas.
Wait! Jangan cakap dia cakap pasal benda tu??
~~~
"This is not funny guys!"kataku bila Qila dan Aisyah gelak, lepas aku habis cerita apa jadi dekat aku pagi tadi.
Sepatutnya aku tidur kat rumah sewa tu, tapi aku tak bawak baju or anything so aku decide untuk balik ke apartment.
"It is dude,"kata Qila dan Aisyah, gelak sambil anggukkan kepalanya.
"Korang!"
"Okay okay, aku serius. Ko try jelah dengan Fauzan tu, he's not a bad guy, and he has been waiting for you for almost 4 years. Seriously 4 years,"balas Qila dan tepuk pehaku.
YOU ARE READING
Tertulis Cinta Kita
Romance"Cause you don't look happy, like you're handling some else punya majlis. Like you're not here. Maisarah, jangan cakap Mai teruskan benda ni sebab nak puas kan hati orang lain. What about you're feeling? This is your life,"kata abang Maz dan aku ber...