"Sumpah tak ramai orang,"kataku. Aku tengok sekeliling aku, hanya dalam 9 orang termasuk aku dengan Qila. Meja dekat area ni ada dua. Satu penuh dengan perempuan which is us dan lagi satu untuk lelaki which is ada 3 orang je.
Aku berjaya pujuk Qila join pengakap dan masuk kelab pencinta alam. Tapi Aisyah dia decide join kadet polis and kelab Chess. Of course Syafiq ikut Aisyah. Aku dah lama smell something pasal relationship diorang. Paling obvious sekali si Syafiq, nampak sangat suka dekat Aisyah. Bila aku tanya mesti dua-dua cakap takda apa-apa.
Another good news is Qila tahun ni dia rumah Kuning! Thats mean aku dah ada geng. Dan paling penting sekali, hari sabtu haritu abah tak marah pun pasal result aku, lagipun dalam kelas aku, aku no 5, kira okaylah. So selamatlah.
"Kau sure kan kita tunggu tempat yang betul?"tanya Qila. Dia pun asyik pandang kiri kanan.
"Haah, semalam aku check notice board, memang sini perjumpaan kelab,"kataku dan menguap. Semalam aku check dengan Aisyah katanya dekat area tepi library.
Sumpah mengantuk. Sekolah sesi petang ni best sebab kelas petang tak payah nak bangun pagi. Tapi kalau ada perjumpaan kelab or persatuan kau kena datang sekolah pagi-pagi. Urgh, nasib semalam aku tidur dalam pukul 3. Kira oklah sebab meeting ni pukul 9 pagi.
Qila pandang aku dan geleng kepala. "Kau tidur lambat lagi en?"tanya Qila.
Aku hanya tersenyum. Apa nak cakap, selalunya lepas subuh aku melantak tidur balik dalam pukul 10 pagi aku baru bangun. Ni kena datang sekolah pukul 9 pagi. Tak ke pukul 7 pagi tu dah kena bangun nasib harini mak Qila ambilkan aku dekat rumah. Mak Qila, Aunty Ros ni housewife so memang Qila dihantar ke sekolah.
Aku pulak parents dua-dua berkerja. Aunty Ros banyak kali dah offer nak hantarkan ke sekolah sekali dengan Qila. Tapi aku taknak sebab kalau Aunty Ros nak ambil aku dia kena patah balik ke belakang. Rumah aku jauh dari Qila. Tapi kalau macam urusan kelab macam ni selalunya aku tak mintak tolong pun Aunty Ros memang akan terpacak kat depan rumah aku.
"Tidur awal, nanti kita start busy dengan kelab, sukan semua ni nanti. Kau jugak yang pening,"bebel Qila. Seriusly dia ni second mom aku.
"Alah Kelab ni small matter jelah,"kataku.
"Mana tahu, kita main redah je masuk kelab ni tahu tak,"balas Qila.
Aku hanya tenung muka dia dan Qila hanya angkat kening. But muka Qila tiba-tiba berubah.
"Kenapa?"tanyaku.
"Tengok belakang kau,"kata Qila. Dah kenapa pulak.
Bila aku pusing ke belakang aku nampak Cikgu yang aku tak kenal dan sebelah dia Faeq. Seriusly Faeq Haqeem?!
Aku terus pusing ke arah Qila dan besarkan mataku. Kenapa pulak dia ada sini? Aku tengok lagi sekali. Aku nampak dia pegang bundle of paper and colour pencil. Oh maybe dia tolong cikgu angkat barang.
Lepas Faeq letak barang atas meja dia terus duduk di meja lelaki.
"Weyh pehal dia join kelab ni sih?"bisik ku. Bukan main banyak kelab sukan ada dekat sekolah ni dia join kelab pencinta alam? Setahu aku based on aku stalk FB dia, dia nampak active dengan sport. Terutama sekali taekwando, dia siap join tournament.
"Dia sayang pokok lah tu,"balas Qila selamba dan aku buat muka. "Mana lah aku tahu,"sambung Qila.
Orang serius tanya soalan dia main-main pulak.
"Assalamualaikum and good morning, nama saya Siti Zubaidah. Boleh panggil Cikgu Siti. Kirannya kita ada.."kata Cikgu Siti dan mengira. "Sepuluh je?! Okay takpelah kira okay lah ni,"sambung Cikgu.
YOU ARE READING
Tertulis Cinta Kita
Romance"Cause you don't look happy, like you're handling some else punya majlis. Like you're not here. Maisarah, jangan cakap Mai teruskan benda ni sebab nak puas kan hati orang lain. What about you're feeling? This is your life,"kata abang Maz dan aku ber...