Lunch was great, memang restaurant dia mahal but the taste of it is also sedap so kinda worth it but not really. Oh, well member belanja so jadi cerita lain. Faeq sahaja yang belum habis makan sebab dalam masa yang sama dia kena jaga Sofia.
"Ehh, aku pergi dulu lah, nak pukul 2 dah ni,"kataku selepas tengok jam di tangan.
Faeq pandang ke arah aku dan angguk selepas tengok jamnya.
"Okay, good luck kerja,"
"Yeah goodluck with Izzah and bye. See you when we have time,"kataku dan gelak perlahan. Macam lah ada masa .
"Alright bye,"kata Khai dan Faeq hanya senyum.
"Bye Sofie,"kataku dan usap pipinya perlahan, dan dia hanya pandang aku dan sambung main sudu.
Bila aku berjalan ke arah pintu keluar, aku nampak Fauzan dan Encik Saiful masih di meja.
"Mai,"panggil Fauzan bila dia nampak.
"Ya, assalamualikum encik Saiful,"kataku dan senyum. Aku takdalah rapat sangat dengan encik Saiful, sebab dia kind off strict and not so friendly.
So setakat bersapa, assalamualaikum, waalaikummusalam.
"Waalaikummusalam, lunch dengan lawyer?" tanya Encik Saiful.
"Haah, diorang berdua kawan sekolah saya,"balasku. Maybe dia familiar sebab anak dia kerja dekat Zico barangkali.
"Ah, I see. Oh ya, you both are the ones who handle that new company, right?"tanya Encik Saiful.
"Yes, I've gotten the email earlier,"
"Right, I guess I wouldn't see both of you and the team for a few days,"kata Encik Saiful.
Ehh, audit luar ke, aku ingat company ni hantar document dia kat office. Takda pulak aku baca info tu dekat email pagi tadi.
"Yeah I guess so," kataku dan pandang Fauzan. Fauzan hanya sengih probably dia faham kenapa aku confuse. "Okay have nice lunch saya nak naik atas dulu,"sambungku.
"Okay,"balas Encik Saiful.
"Nanti kita bincang dengan team,"kata Fauzan dan anggukkan kepala tanda faham.
~~~
So basically, client kali ni dia punya office quite jauh and big. So there will be a team of four. Macam biasa aku, Fauzan, May dan Bahar. We have to book hotel cause office client tu ada dekat Melaka. And esok dah kena gerak ke sana, sebab client ni urgent sikit nak audit report sebab nak dekat dengan tarikh AGM.
(A/N: AGM - Annual General Meeting: the yearly gathering of a company's interested shareholders)
"Tommorow nak I pick you" tanya Fauzan selepas kami berempat habis meeting, dalam bilik meeting.
"Aik, taknak pickup aku dengan May sekali ke?"tanya Bahar yang ada di belakang aku dan Fazuan. May hanya sengih.
"Kau pergi kerja dengan wife kau, so memang kena drive datang sini jugak. May dia datang dengan boyfriend dia,"balas Fauzan.
May punya boyfriend is actually one of staff dekat tax department. Plus, diorang tinggal area sama, so diorang berdua memang datang kerja sama-sama.
"Lah aku gurau je. Takpe aku tak ganggu korang nak date. Cuma tulah, nanti kat Melaka jangan sweet sweet sangat, sebab wife aku dengan boyfriend May takda kat sana,"kata Bahar dan terus jalan jauh dari aku dan Fauzan.
Eii, Bahar ni memang lah.
"Yeah, I agree with that,"kata May dan gelak.
Not you too!
YOU ARE READING
Tertulis Cinta Kita
Romance"Cause you don't look happy, like you're handling some else punya majlis. Like you're not here. Maisarah, jangan cakap Mai teruskan benda ni sebab nak puas kan hati orang lain. What about you're feeling? This is your life,"kata abang Maz dan aku ber...